16 בפבר׳ 2023
לכל אחד יש זכות לרגעים של קדושה, אבל התורה מזהירה מפני השתהות ארוכה מדי בחוויה הזו, ומחייבת אותנו להמשיך לחקור את ההלכות והמשפטים, ולשמר את משמעותם החברתית גם בתום רגעי המסתורין
24 באוק׳ 2022
אם סיפור הבריאה מסתכם בקביעה שכל מה שנברא הוא "טוב מאוד" - מה מקור הרע בעולם? פרופ' קנוהל פותח את סדרת ההרצאותיו על פרשת השבוע ב"באים אל הפרופסורים", ומתחיל כמובן בראשית
19 בינו׳ 2022
13 בינו׳ 2022
סיפור מי מרה מצרף שני הפכים: המים הזורמים, החיים, השוחקים, ולעומתם - העץ היציב, הישר, המכוון. השילוב בין השניים יכול לסייע לאדם להגיע להרמוניה של "עץ שתול על פלגי מים"
18 ביוני 2020
כולם שווים בפני המגיפה והמוות, ופתאום אפשר לראות האחד את האחר - באור אחר. וגם: מה אפשר ללמוד מפרשת קרח על הדרך לעצור מגיפה
19 בינו׳ 2020
ספר שמות נפתח בהדגשת העוצמה הנשית, ובהצגה של מגוון נשים שרוקמות את קיומו של העם. איזכורן שוב בסוף הספר מייצר מסגרת לאמירה: בזכות נשים נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן גם הוקם המשכן
16 בינו׳ 2020
היחס של מצרים לעם ישראל נמצא על פרשת דרכים בין שתי פרשות השבוע: בסוף ספר בראשית, המצרים מגלים יחס מכיל ומקבל כלפי עם ישראל, אך בתחילת ספר שמות הם מתנכרים להם. כדאי ללמוד מכך על היחס לערבים אזרחי מדינת ישראל
20 באפר׳ 2017
13 בפבר׳ 2017
16 בספט׳ 2015
העדות כמגדלור מוסרי יציב בניווט הספינה בים החיים