תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

14 בספט׳ 2023

פרויקטים מיוחדים

14 בספט׳ 2023

סדרת סרטונים קצרים בהשראת השמיטה

14 בספט׳ 2023

חמישה שיעורים. חמישה מרצים. נושא אחד

חגים

הגות

נושאים
דמוקרטיה
דת ומדינה
דתיים לאומיים
הלכה
זהות יהודית
חז"ל
יהדות במאה ה-21
יחסי ישראל והתפוצות
ישראל יהודית ודמוקרטית
מוסר
עמיות יהודית
פילוסופיה
פמיניזם
פרשת השבוע
קורונה
תרבות יהודית
חגים
חנוכה
ט"ו בשבט
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
יום הכיפורים
יום העצמאות
יום ירושלים
ל"ג בעומר
סוכות
פורים
פסח
ראש השנה
שבועות
כותבים
ח'אלד אבו ראס
גבריאל אבן צור
אורית אבנרי
סגלית אור
נעמה אזולאי
יוסף (יוסק'ה) אחיטוב ז"ל
דני אטאס
יאיר אטינגר
משה אידל
אילון אידלשטיין
פיני איפרגן
מרזוק אל - חלבי
דב אלבוים
יאיר אלדן
תניה אלון
מרזוק אלחלבי
תמר אלעד-אפלבום
דני אלעזר
כוכב אלקיים לוי
יקיר אנגלנדר
אדם אפטרמן
טלי אשר
מירב בדיחי
דרור בונדי
איריס יפה בונדי
רחל בורובסקי
רגב בן דוד
יוסי בן הרוש
כרמה בן יוחנן
לילך בן צבי
שירה בן-סימון שיינפלד
יצחק בנבג’י
יפה בניה
טל בקר
שרגא בר־און
איריס בראון
בן ברדיצ׳ב
גבריאל ברזלי
נדב ברמן שיפמן
מרב ג'ונס
מיכל גוברין
מיכה גודמן
אסטבן גוטפריד
שלומית גולדין הלוי
שי גיליס
חיה גלבוע
חיים גנז
אבי דבוש
יונתן דובוב
ליאל דובינסקי
אביטל דוידוביץ'`-אשד
בוריס דולין
דוד דישון
אילה דקל
רונית הד
אביטל הוכשטיין
משה הלברטל
מלילה הלנר-אשד
שמואל הר
קרן הראל גורדון
שלומית הרוש
דניאל הרטמן
דוד הרטמן ז''ל
אורי וייל
צחי וייס
צופיה וינדיש
שירי וינטר-מרזל
ליאון וינר דאו
רבקה ויצ'נר
אלכס ולדמן
אבישלום וסטרייך
ליזה וסרמן-סלוצקי
נחמה ורבין
רחל ורצברגר
צבי זוהר
נעם זוהר
עומר זוננשיין
גילי זיוון
לאנה זילברמן סולוביי
מיכל זמיר
שי זרחי
ציפי חורי
מתן חייט
יניב טורם
רני יגר
דרור ינון
יעל גולן
נורית יעקבס-ינון
אלכסנדר יעקובסון
שושנה כהן
איתן כהן
בתיה אריאל כהן
אביטל כהן ברנר
נריה רפאל כנפו
יאיר כספי
שירה לוין
יאיר לורברבוים
מנחם לורברבוים
אבידב ליפסקר
מרסי לנק
משה מאיר
רוני מגידוב
רוני מגידוב
אריאל מואב
אלון מור
עומר מיכאליס
רוני מירון
מכון מכון שלום הרטמן
אסף מלאך
אורית מלכה
אלכסנדרה מנדלבום קופייב
מערכת על דעת הקהל
רון מרגולין
צבי מרק
שלמה נאה
נירה נחליאל
רותי נצר בידץ
דני סגל
דני סטטמן
ספרי תוכנית בארי
אריאל סרי לוי
דבורה עברון
עירית עופר שטרק
רונית עיר שי
אמוץ עשהאל
רנא פאהום
אריאל פיקאר
מנחם פיש
אסתר פישר
שחר פישר
חנה פנחסי
זאב פרבר
תהלה פרידמן
יואב פרידמן
מיכל פרינס
רחלי פריש
תני פרנק
תומר פרסיקו
אנה פרשיצקי
נעם ציון
מישאל ציון
ואדים קלבייב
רות קלדרון
יוסי קליין-הלוי
ישראל קנוהל
נתי קנטורוביץ'
יעקב קסטל
רות קרא-איוונוב קניאל
מאיר קראוס
נעמי קרן
יהודה קרצר
רננה רביצקי פילזר
ביטי רואי
אנה רובינזון גורביץ'
ישי רוזן-צבי
רבקי רוזנר
עודד רון
אורית רז
אלחנן ריינר
עמרי שאשא
רחל שבת בית-הלחמי
אבי שגיא
משואה שגיב
חזקי שוהם
ירון שוורץ
דב שוורץ
סטוארט שופמן
אהרון שטרן
אלי שיינפלד
יאיר שלג
אלון שלו
שרון שלום
ראם שמואלביץ'
ערנ יעקב שפיר
דוד שפרבר
אלקנה שרלו
עדיאל שרמר
מדיה
כתבות
ודיאו
ספרים
הסכתים
ראו תוצאות:
סינון: סינון
נקה הכל

22 בפבר׳ 2024

מה משותף בין מדי צבא לבגדי הכהן הגדול? הרב ד"ר שרגא בר-און מסביר מדוע בזכות בגדי הכהן הגדול היו בני ישראל מנצחים במלחמה

21 בפבר׳ 2024

רוב היהודים בישראל מתייחסים לחודש הרמדאן כאל איום, אבל למיליוני מוסלמים זו חוויה דתית - מעין שילוב של ראש השנה, יום כיפור ושבועות. דניאל הרטמן ודב אלבוים מציעים דרך אחרת להתייחס לחג הזה

20 בפבר׳ 2024

השיר "תפילה על המוסר" של בינה סבג-פינקלשטיין הקורא בקול לנקמה - ומטיח דברים כלפי ההומניזם - מעלה את השאלה עד כמה תלויה אמנות בהקשר והאם יש לגיטמציה לרגש שאסור לפעול על פיו?

19 בפבר׳ 2024

בראיון בעקבות כוונתו של השר בן גביר להגביל עליית ערבים להר במהלך הרמדאן אמר קראוס: "חייבים למקד את השיקולים בביטחון, ולא לנצל את המצב הבטחוני לטובת המאבק על השליטה בהר"

15 בפבר׳ 2024

15 בפבר׳ 2024

למה לקחת איתנו את השברים לחזית הקרב? ד"ר חנה פנחסי לומדת מפרשת תרומה שגם בעת מלחמה יש סיבה טובה לזכור את רגעי הכעס והפרת הברית

14 בפבר׳ 2024

עוד אחת מהקונספציות שנשברו ב-7 באוקטובר נוגעת בצה"ל: מתברר שלא די בצבא קטן וחכם, ויש צורך בעוד נושאים בנטל. האתגר של החברה הישראלית המשרתת הוא לשכנע את החרדים להיכנס מתחת לאלונקה

12 בפבר׳ 2024

השיקום הפוליטי שמדינת ישראל שלאחר השבת השחורה משוועת לו ידרוש מנהיגים שימזגו חזון, תבונה, צניעות,ידע וחמלה– אנשים כמו אמנון רובינשטיין. במלאת 30 ללכתו

8 בפבר׳ 2024

אל מול הטראומה של עבדות מצרים, התורה הציבה שתי תגובות אפשריות. האחת: התבצרות וערבות בתוך הקהילה פנימה, אבל לא כלפי האחר, והאחרת: מחוייבות מוסרית אוניברסלית. מה נלמד אנחנו מ-7.10?

8 בפבר׳ 2024

ביטחון ישראל אמור להיות מוצב לפני כל אידיאולוגיה: הן זו הדוגלת בפתרון שתי המדינות והן זו של ארץ ישראל השלמה. הבעיה היא, שברוב המקרים, האידיאולוגיה היא המדריכה את העמדה הביטחונית

7 בפבר׳ 2024

בשעות משבר אנחנו עשויים להתפתות לתפיסות קיצוניות, שנושאות הבטחה לסלק את הספקות ולספק את הפתרונות. אבל האם אמנם ככל שעמדתך קיצונית יותר כך היא מתקרבת לאמת? ואולי ההפך הוא הנכון?

7 בפבר׳ 2024

חנה פנחסי, גלית דקל

גלית דקל מארחת את ד"ר חנה פנחסי בהסכת "הילד בן 30" ויחד הן משוחחות על ההתמודדות של הורה דתי לבן שכבר לא דתי: מה בוער כל כך בתחושה שמסורת שעברה מדורי דורות נעצרה דווקא אצלי?

4 בפבר׳ 2024

ד"ר כרמה בן יוחנן הובילה את הפנייה של מנהיגים רוחניים יהודים לאפיפיור, והוא נענה באיגרת הממוענת "לאחינו היהודים בישראל" שבה גינה את "העלייה במתקפות נגד יהודים ברחבי העולם"

1 בפבר׳ 2024

הרבה ד"ר סגלית אור ניתחה את היחס הדואלי של היהדות לנקמה, בעיקר לנוכח פרשת אונס דינה. "אפשר להבין את הרגש," אמרה ל-ynet, "אבל לא בטוח שזו הדרך שבה צריך לנקוט - פרגמטית או מוסרית"

1 בפבר׳ 2024

הרב אהרן לייבוביץ לומד מחז"ל שבמעמד הר סיני עם ישראל עמד "כאיש אחד". היום, כשהאחדות חשובה מתמיד, הוא אומר: "כל מנהיג רוחני שרוצה לחזק את הקשר לסיני יכול להיות ראוי לתואר 'רב'"

31 בינו׳ 2024

"כששואלים ישראלי מהו הדימוי של יהדות בעיניו, לרוב זה יהיה גבר עם זקן וכיפה. לקחתי על עצמי להביא לקדמת הבמה נשים לא מוכרות מהתלמוד והמקרא, ללמוד מהן ולהעביר את המסרים שלהן לילדיי"

31 בינו׳ 2024

בשבעה באוקטובר נפתחה תיבת פנדורה של אידיאולוגיות משיחיות שכבר חשבנו שנעלמו מהשיח הציבורי, וחלקן מושמעות גם מפי חברי ממשלה. מה עושים כדי להימנע מלהיות מובלים על ידי תפיסות כאלה?

30 בינו׳ 2024

בעקבות מאורעות המלחמה כתב חוקר מכון הרטמן, המשורר מרזוק אל חלבי, מחזור שירים מתוך מה שהגדיר כ"התנגדות נחרצת למלחמה ולתוצאותיה, ללא הבדל בין מחולליה." נוסח עברי: נַבִּיל טנוס

30 בינו׳ 2024

"הדיבור על התיישבות מחודשת ברצועת עזה הוא מסוכן כלפי חוץ, מפני שהוא מחזק את הטוענים שישראל לא נלחמת רק מטעמי הגנה וביטחון. וגם כלפי פנים: לא כל הלוחמים יזדהו עם המטרה הזו"

29 בינו׳ 2024

התמכרות לפנטזיה היא מסוכנת. צריך להבין שאף אחד לא הולך מכאן: לא הערבים הפלסטינים ולא היהודים הציונים. לא החרדים ולא החילונים. לא השמאלנים ולא הימנים. ואנחנו כן במזרח התיכון

ראו עוד
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics