/ רשת הרבנות הישראלית

תמר

אלעד-אפלבום

ראשת בית המדרש לרבנות ישראלית

הרבה תמר אלעד-אפלבום היא בת ירושלים, נשואה ליוסי ואם להלל זיו ובארי. פועלת לחידוש חיי הקהילה והערבות, לאהבת ירושלים כעיר אמונה משותפת לכל מאמינות ומאמינים, לאקטיביזם רוחני ולהצמחת מנהיגות רבנית מחברת ומרפאת ברחבי הארץ והחברה.

הרבה תמר היא מייסדת וראשת בית מדרש שותפה בבית המדרש לרבנות ישראלית של מכון הרטמן והמדרשה באורנים, ומייסדת קהילת ציון: קהילה ארצישראלית בירושלים. עבודתה של הרבה תמר, מבקשת להעמיק חיבורים בחברה הישראלית מתוך שפת האמונה והמסורת, מתוך תשומת לב ודאגה ליחיד למשפחה לקהילה ולציבור, תוך הצמחת מנהיגות רבנית מרפאת משותפת, המבקשת לשמור על אהבת אדם ועל כבוד כל הבריות והבריאה.

הרבה תמר כיהנה כרבה של קהילת מגן אברהם בנגב; כרבת קהילה בפרברי ניו יורק, לצד הרב גורדון טאקר; וכסגנית דיקן בסמינר שכטר לרבנים בירושלים. חברת הנהלת תג מאיר, מגילת הייעוד המשותף, המועצה הציבורית של 929, המועצה הבינלאומית היהודית לשיח בינדתי עם הותיקן ועוד. מחברת פירוש זהב הארץ למסכת אבות בספר לב שלם, עורכת-שותפה של ציפור האש: אנתולוגיה לשירת ירושלים מבית משיב הרוח.

בשנת 2010 הכתיר אותה המגזין Forwardכאחת מחמש המנהיגות הדתיות המשפיעות ביותר בישראל על פועלה לקידום כבוד האדם פלורליזם חירות ואחריות יהודית.

תמר אלעד-אפלבום

הכלכתבות חדשותוידיאוהסכתים

2 ביולי 2023

"אנשים כאן עובדים זה לצד זה בסופרמרקטים ובבתי חולים. יש בינינו המון חיבורים, וכל אדם נמצא היום על הצומת: האם מה שנבחר לעשות הוא חלק מתנועת הפיצול או חלק מתנועת החיבור?"

23 במרץ 2023

פרס פְלֶג ניתן מדי שנה לאות הוקרה על השגים יוצאי דופן במחקר ובהבנת זרמים שונים ביהדות, והוענק לאלעד אפלבום על "העמקת הקשרים ועידוד ההפריה ההדדית בין חלקי העם לגווניו, בישראל ומחוצה לה"

2 בפבר׳ 2023

להשקיע בקהילות מכל הסוגים, לבנות מרכזים פיזיים לשיח על יהדות, לתמוך בארגונים רבניים שרואים את הציבור הרחב, או לקדם מסורות יהודיות מכל העולם. רבנים ורבות מציעים לאבי מעוז איך לעבוד עם התקציב

18 בינו׳ 2023

לרגל צאת הספר "לפני היות החסידות", דיברו חוקרים וחוקרות על הבעש"ט, המנהיג המסתורי שסחף תלמידי חכמים בלי שכתב מילה אחת, ועל כך שהמקומות שבהם פעל נכחדים היום תחת המלחמה באוקראינה

28 בספט׳ 2022

היציאה ממלכודת החרם תלויה במעשה ציבורי חברתי חד-משמעי של תשובה. זו תופעה רבת-משתתפים שזקוקה לתשובה רבת-משתתפים בכל מרחב אנושי בארצנו. מוקדש לדרור אל-עמי זכרו לתשובה

28 ביולי 2022

שי זרחי חש שהקיבוץ היה כלוב של זהות, שממנו נחלץ בזכות געגועי סבתו לניגונים של אמה. במשפחתה של תמר אלעד אפלבום לא דמיינו שהיא תקבל "סמיכה". שיחה גלויה בין שני רבנים לא צפויים ב"כאן 11"

21 ביולי 2022

רבים מציינים את תשעה באב בצום, בקינות ובהליכה לכותל, ועדיין - לא רק שהוא לא הפך ליום של חשבון נפש, גם הססמאות על "שנאת חינם" נשמעות חלולות. איך עם היושב לבטח בארצו מתחבר לזכרון של חורבן?

17 ביולי 2022

חוק השבות הוא אחד החוקים היסודיים והחשובים ביותר במדינת-ישראל, אך האם הוא עדיין משקף את ערכי העם היהודי והמדינה כיום?

7 ביולי 2022

משפחה קונסרבטיבית הותקפה על ידי חרדים בכותל המערבי, והציבור בישראל נותר אדיש למדי. האם זה בגלל שישראלים מוכנים להקריב את חופש הדת, ובלבד שחייהם יהיו חופשיים מדת?

26 ביוני 2022

גם כשהודיעו על פירוק הקואליציה, המשיכו שני העומדים בראשה להפגין חברות. הערך הזה מקבל משנה תוקף בהיותם מנהיגים בעלי אידיאולוגיות שונות - וזו אולי המורשת החשובה שהם משאירים בתום כהונתם

9 ביוני 2022

לפני כשנה קמה בישראל ממשלה שמושיבה יחד מפלגות מכל קצווי הקשת הפוליטית בחיפוש אחר חזון לחברה אזרחית משותפת. אז מדוע לא התנחלה הקואליציה הזו בלבבות, ומה ניתן ללמוד מכך?

28 במאי 2022

כיצד השתנה יום ירושלים במהלך השנים, ומדוע הוא הפך למנת חלקו של מגזר מסוים בלבד? פרק ראשון בפודקאסט החדש של מכון הרטמן, העוסק בסוגיות של יהדות וישראליות העומדות בלב השיח הציבורי

17 בינו׳ 2022

הרבה תמר אלעד אפלבום הולכת עם בנותיה ברחובות ירושלים, רואה את העיר החיה ותוהה איך אפשר שלא להאמין בנביאים ובנבואה? ואז היא גם מקבלת על עצמה אחריות לקדם חיים שיש בהם מצפן ומצפון

20 ביוני 2021

בקהילת ציון הכלל ישראלית מבקשים "תבואו כמו שאתם", ושואפים להיות עיר מקלט לנשמה. קהילת "קדושי ישראל" האשכנזית מבקשת ליצור אווירה ביתית ומקרבת. על קהילות ישראליות עכשוויות

24 בספט׳ 2020

דרשת הרבה תמר אלעד אפלבום לראש השנה

24 בספט׳ 2020

דרשת הרבה תמר אלעד אפלבום לערב ראש השנה

24 בספט׳ 2020

כמו בתפילות יום הכיפורים, סדרת "מסליחות לשיחות" מסתיימת עם הפיוט "אל נורא עלילה" ועם פרשנות מפתיעה ואמיצה למילותיו, שמציגה הרבה תמר אלעד-אפלבום

10 ביוני 2020

עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics