תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

הפרשה והשבוע: בוא – האם אפשר להכיר במחיר האנושי של המכות הכי מוצדקות?

עשר המכות המיטו מוות והרס על מצרים. האם עם ישראל הצליח לראות את סבלם של האחרים, או שבכעסם וסבלם הגדול, כבדות הלב הכבידה גם את לב ישראל?
רונית הד היא סגנית נשיא מכון הרטמן ומנהלת המרכז לזהות ישראלית ויהודית. במהלך שני העשורים האחרונים פיתחה, הובילה וסייעה ליוזמות וארגונים שעסקו בהתמודדות עם אתגרי המורכבות בחברה הישראלית. היא מומחית להובלת תהליכי שינוי חברתי, מנטורית ומנחה לפיתוח מנהיגות אדפטיבית שפעלה עם עשרות מובילי ומובילות שינוי מהחברה האזרחית והמגזר הציבורי בישראל. הד כיהנה בעבר כמנכ"לית שתיל – שירותי תמיכה וייעוץ לקידום שינוי חברתי, הקרן החדשה לישראל, ומילאה שורה של תפקידים גם כיועצת ומארגנת לשינוי חברתי בתחומי

@shalomhartmaninst

במכת בכורות יש מת בכל בית. האם אנחנו יכולים להבין את זה? @Ronit על פרשת השבוע #פרשתהשבוע #פרשתשבוע #פרשתבא #מכוןהרטמן #הרטמן #חרבותברזל #חרבות_ברזל #בא

♬ צליל מקורי - מכון הרטמן

בפרשת בא, אחרי שבע מכות קשות על המצרים, אלוהים מנחית את המכה השמינית – הארבה – ופרעה מתנצל. אפילו אומר: טעיתי. אבל במקום דיבור ומשא ומתן, אלוהים מחזק את לבו, והוא לא משחרר את ישראל.
מכת חושך מגיעה. פרעה המבוהל שם הצעה על השולחן: לכו ורק תשאירו את הצאן. משה ואהרן מתמקחים, אלוהים שוב מחזק את ליבו – והמשא ומתן מתפוצץ.

ואז מגיע הנורא מכל: הרג בכל בכורות מצרים. "אין בית אשר אין שם מת". כל בכור, בכל בית, בכל גיל.

ואי אפשר שלא לתהות, האם שמעו בני ישראל את הצעקה הגדולה שקמה במצרים כשבכורים מתים ללא הבחנה, או שכבדות הלב של פרעה הכבידה גם את לב ישראל? האם הייתה אפשרות לראות את המוות וההרס, או שהכעס והסבל של עם ישראל מנע מהם לראות בסבלם של אחרים? האם אפשר, אפילו לנוכח הפרעה הכי אכזר, להכיר במחיר האנושי גם של המכות הכי מוצדקות?

 

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics