3 בינו׳ 2024
אלכס צייטלין שוחח עם השייח אבו ראס ושאל גם שאלות קשות על טקסטים בקוראן. "בסופו של דבר הפרשנות נתונה לאחריות ולבחירה של האדם, ואני בוחר ב'שלום' שמוטמע בעצם השם 'איסלאם'"
17 בדצמ׳ 2023
מה אפשר ללמוד על הרוע מהנחש בגן עדן? מדוע הסית אלוהים את דוד לעשות טעות? ולמה הוא הקשיב לשטן בספר איוב? אלכס צייטלין משוחח עם פרופ' קנוהל בשאלה: מניין הגיע הרוע לעולמו של אלוהים?
29 בנוב׳ 2023
אלוהים הוא לא "כספומט" ולא מבצע בהכרח את מה שמבקשים ממנו - ועדיין, יש מקום לשאול כיצד העם הנבחר הופקר להיטבח באכזריות שכזו. דב אלבוים והרב ד"ר דניאל הרטמן מחפשים תשובה
26 בנוב׳ 2023
רֵעי איוב מייצגים את האדם המלומד, המבקש לתת פשר לאסון, לעיתים מתוך רצון לתקן. אך איוב מלמד שדרך זו עלולה להביא לעיוות מוסרי ואף לכשל תיאולוגי, בהיותה כופפת את אלוהים למחשבת בני האדם
22 במאי 2023
תאולוגיית הברית של הרב פרופ' דוד הרטמן מניחה שותפות ואחריות של בני-אדם בעולמו של אלוהים. סמלה המובהק הוא מעמד הר סיני, ולכן לא יתכן לתפוס אותו כאירוע שנועד להפריד בין עם ישראל ליתר העולם
23 בספט׳ 2021
נשיא מכון הרטמן, הרב ד"ר דניאל הרטמן, מדבר על האירועים המכוננים של חייו, על השקפת עולמו ועל האופן שבו הוא פועל לממש אותה באמצעות המכון. ראיון גלוי לב
23 בספט׳ 2021
מגפה מערערת את תחושת הביטחון והשייכות של האדם בעולם, כלפי אלוהים וכלפי אדם גם יחד. האם יוכל המאמין להתבונן בכנות אל המציאות, להעדיף את המבט אל הזולת על פני התמקדות באל, ולפתח מבט של חסד, סולידריות וחמלה?
23 בספט׳ 2021
ישעיהו ליבוביץ ודוד הרטמן העמידו תפיסות תיאולוגיות עוצמתיות שונות ואף מנוגדות זו לזו: הראשון הדגיש את המחויבות ואת הציות לאל, והשני את הקשר והשותפות בין האל לאדם. מתוך התיאולוגיות הללו צמחו גישות שונות לשאלות של דת ומוסר ולהבנת עולם התפילה
23 בספט׳ 2021
בתערוכה מקוונת מציגות אמניות בנות דתות מונותאיסטיות שונות את ביקורתן על השלטון והדכאנות הגברית המאפיינת את התרבויות שאליהן הן משתייכות. המשותף גדול בהרבה מן המפריד
14 ביוני 2020
השינוי הרצוי בחברה החרדית לא יתרחש בעקבות תמריצים כלכליים או לימודי ליבה, אלא דווקא כתוצאה מחשיפה לתכנים תורניים והיסטוריים המהווים אלטרנטיבה לתפיסות המקובלות במגזר. בצל משבר הקורונה, ד"ר אהרן איתן מציע תיאוריית שינוי חדשה שבמוקדה ההבחנה בין שני סוגים של חרדיוּת
26 באוג׳ 2019
ההיסטוריה של התודעה העצמית היא היסטוריה של מתח בין תודעה עצמית כוזבת לבין כנות, אבי שגיא על דת, מטאפיזיקה וכיצד ניתן לשכלל את חיינו ועולמנו.
28 במאי 2019
השנה חל יום ירושלים למחרת "לילת אל קאדר", אחד הלילות האחרונים בחודש הרמדאן, בו מגיעים מאות אלפי מוסלמים להתפלל בהר הבית. מאיר קראוס סבור שזוהי הזדמנות לחשוב על ירושלים לא במונחים של בעלות וריבונות, אלא כמרכז רוחני המשותף לכל הדתות שבתוכו מתחולל דיאלוג בין דתי.
7 במרץ 2019
היהדות מתקיימת לה בין זיכרון ליום ראשון לבין חזון ליום אחרון, ואלה מעצבים את היהודי כאדם היסטורי. מאיר קראוס במאמר חדש המציג לתפיסתו את תפקיד הגאולה ביהדות
3 במרץ 2019
בשנות השישים בברוקלין הצטרף יוסי קליין הלוי לשורותיו של הרב מאיר כהנא, אך מאוחר יותר התנער ממנו, כאשר הפך כהנא למנהיג הימין הקיצוני בישראל. הלוי סבור שנתניהו, השדכן שחיבר בין "עוצמה יהודית" לבין "הבית היהודי", חטא במקבילה החילונית לחילול השם: חילול שמה של ישראל. עדות אישית
24 בינו׳ 2019
פמיניזם דתי, ד"ר רונית עיר שי במאמר הפורס את משנתה כיצד פמיניזם ודתיות יכול לדור בכפיפה אחת ועל הדרך עונה גם לספקנים
26 ביולי 2018
בספרו החדש מבקש ישראל קנוהל לקרוא בתנ"ך לאור ביקורת המקרא העכשווית, ולמצוא גרעינים היסטוריים הטמונים בחלק מן המסורות המקראיות. זהו מסע לעבר ראשיתו של עם ישראל הקדום וכן ניסיון לרפא ולאחות עולם דתי שנשבר לרסיסים
21 במאי 2018
ההלכה כאלגוריתם: תומר פרסיקו סוקר ובוחן את ספרו האחרון של דוד הרטמן- שונא שקרים ה'
26 באפר׳ 2018
השבת לא נולדה אשה. היא הפכה לאשה, מלכה וכלה בתהליך תרבותי מורכב ומופלא שנלוו גם מחירים. חנה פנחסי במסע פיוטי על שינוי תפיסת השבת עם היווספות כתיבה על השבת מנקודת מבט נשית.