תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

סוכות

סוכות

הכלכתבות וידאו

13 באוק׳ 2022

בחול המועד סוכות התקיים כינוס "הקהל" ובו רשת הרבנות הישראלית הובילה טקס של "זכר להקהל": נציגי קהילות בירושלים קראו בתורה בליווי פרשנות, והוצגו היצירות שזכו בתחרות "יוצרים שמיטה"

2 באוק׳ 2022

על פי הנביא זכריה, ההגעה של עם ישראל בחזרה לארצו איננה כיבוש האדמה לשם ניצול משאביה לטובתנו אנו, אלא שחרור אדמת ישראל לטובת העולם כולו

22 בספט׳ 2022

מופעי ספוקן וורד, הרצאות טד, תערוכה אומנותית, וגם - קריאה בתורה עם תקיעה בחצוצרות, כמסורת "הקהל". הירשמו כעת ובואו לחגוג איתנו במכון הרטמן

26 בספט׳ 2021

על פי מקורות מוקדמים, "כפות תמרים" היו ככל הנראה אשכולות פרי התמר, אלא שבעקבות שינויים חברתיים, דמוגרפיים וחילופי שלטון - הלולב תפס את מקום האשכול ושימש לו כזֵכֶר

7 באוק׳ 2020

בספר השירה שלה, בכל סרלואי שוזרת קודש וחול, את אביה ואת אלוהים וגם ישן וחדש. וכשהיא כותבת מחדש את ההושענות של סוכות, היא מעוררת את המחשבה שאל מול הכיליון בחיים, יש דברים שנשארים

30 בספט׳ 2020

עיון בסיפורים על טבי, עבדו של רבן גמליאל שגם למד עם החכמים בסוכה, מציג חתירה תחת מוסד העבדות, גם כשהיה מוסכמה חברתית

29 בספט׳ 2020

מצד אחד קהלת מעלה על נס את השמחה, ומצד שני טוען שהיא הבל. אחרי מחקר מעמיק שערך, ובאמצעות דיוק במילותיו במגילה, ניתן להבין מהי לדעתו השמחה שבאמת מועילה לאדם

20 באוק׳ 2019

שני החגים, שאוחדו ליום אחד, מייצגים פנים שונות של תודעה דתית: התפיסה האחת רואה בתורה ובפרשנות האנושית את מרכז ההוויה הדתית, והתפיסה השנייה חוגגת אינטימיות בין אלוהים לעמו

18 באוק׳ 2019

בניגוד ל"ספרות החוכמה" הקלאסית, קהלת מציג תפיסת עולם כאוטית, שלפיה צדיקים מקבלים לעתים את גמולם של הרשעים – ולהפך. הימצאותו של טקסט מאתגר כל-כך בספר הספרים נושאת מסר חשוב לימינו

10 באוק׳ 2019

טקס ההקפות שמלווה את תפילות ה"הושענות" בסוכות מזכיר את הפלת חומות יריחו על ידי יהושע, ולא בכדי. רכיבים רבים בטקס זה מרמזים על הנכחת האל בהיכל התפילה

24 בספט׳ 2019

אם היינו חיים לאורך השנה כולה בתחושות הייחודיות לחגים – מתח מאימת הדין כמו בימים נוראים, שלווה כמו בסוכות, או צער כמו בתשעה באב– היינו חווים בלבול נפשי ורגשי. מועדי השנה משרתים אפוא צורך נפשי של האדם

20 בספט׳ 2018

חג הסוכות מסמל בדרך כלל את עזיבת בית הקבע לטובת ישיבה בדירת ארעי, אך עיון בפסוקי התורה מגלה כי במקורו נחוג סוכות באופן ריכוזי בבית שאין קבוע ממנו – במקדש

26 בספט׳ 2010

התורה מורה לאדם לשבת בסוכה בחג שמועדו חמישה עשר לחודש השביעי. מהי הסוכה? סתמה התורה ולא פירשה. משה מאיר מנסה להתחקות אחר הגדרות המשנה, היכן נגמר הסוכה ההממשית והיכן מתחילה זו הדמיונית, וכמובן מה זה אומר עלינו כחברה כיום

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics