תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

משה

מאיר

עמית מחקר לשעבר, מרכז קוגוד

ד"ר משה מאיר היה עמית מחקר במכון שלום הרטמן. הוא הנחה תוכנית להכשרת מנחי בתי מדרש במכון ולימד בבית הספר הרטמן.

מאיר לימד מחשבת ישראל בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית והגות יהודית במתודה בית מדרשית, בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

מאיר פירסם מאמרי הגות רבים, שלושה ספרי שירה: "כמעט", "סמיכות" ו"ספר הבית והמנוחה" ואת ספר הפרוזה "אבי אבי". הוא היה שותף ביצירת הסרט "סוקרטס על למברטה" שעסק באביו, יעקב מאיר, שנפל במלחמת ששת הימים.

מאמרו "המה ינחוני – על אומנות הנחיית בתי המדרש" ראה אור בספר לכבודה של פרופ' נעמה צבר יהושע, מלומדות בית המדרש שבהנחייתו.

משה מאיר

הכלכתבות

17 בדצמ׳ 2015

מינוי בכירים במערכות הביטחון מבין אנשי הציונות הדתית מעורר חרדה במגזר החילוני ושמחה במגזר הדתי. איפה האתגר שלנו?

22 בנוב׳ 2015

מבט מתמטי על תפיסת "אלו ואלו דברי אלוהים חיים"

18 באוק׳ 2015

מאבק ברוע יחד עם שמירה על ערך חיי האדם

16 בספט׳ 2015

העדות כמגדלור מוסרי יציב בניווט הספינה בים החיים

9 בספט׳ 2015

מי שמתבונן בתולדות התורה והמצוות, רואה כי ישנה מחלוקת מתמשכת. יש המטים את המצוות אל הקצה, אל הקשה לביצוע, ויש המעמידים את המערכת בסמוך לחיים

2 בספט׳ 2015

פרשת הביכורים ופרשת ביעור מעשרות דורשות מהאדם לומר טקסט קבוע מראש. משה מאיר חוקר מדוע

26 באוג׳ 2015

האם ביסוד ציווי המעקה טמונה הטלת אחריות, או שמא יש כאן התבוננות מעמיקה יותר? משה מאיר מפרש

6 באוג׳ 2015

יראת אלוהים, זה מה שהקב"ה מבקש מאיתנו נאמר בפרשת "עקב" - אבל בינינו, זה לא כל-כך מעט. זו כנראה הסיבה שעמנואל לוינס הגדיר את היהדות כ"דת של מבוגרים"

30 ביולי 2015

מה משמעות "ועשית הישר והטוב" בעולם בו כבר יש חוקים מוגדרים? על פשרה, גבולות והצורך ליצור השלמות למערכת החוקים התורנית

23 ביולי 2015

בדרך ליישוב הארץ, אלוהים מגביל את עם ישראל ודורש ממנו לוותר על שטחים מסוימים, אך מצד שני להיות נחוש בצדקת הדרך ובהפעלת הכוח הנדרשת כדי לתפוס שטחים אחרים. מצב מורכב? בהחלט

16 ביולי 2015

הפרת נדרים מציעה פתרון לבעיה רחבה: מחיר השיוויוניות הוא לעיתים שיתוק. כמו לגבי בן סורר ומורה ועונש המוות, מורה הפרשה על כיוון פעולה נדרש, גם אם לא ישים במלואו

25 ביוני 2015

רק מי שמתבונן בנחש, מצליח להתגבר עליו ולהירפא. על רקע תמונת עולם הנרתעת מהסתכלות ברוע, פרשת השבוע קוראת למהפכה

23 באפר׳ 2015

משה מאיר בפרשנות לזכרו של מורו ורבו הרב אהרון ליכטנשטיין

9 באפר׳ 2015

לא בכדי האש הזרה הוקרבה על ידי בני אהרון, הצעירים' הם הגואים על גלי ההורמונים שלהם, נדמים בעיניהם כבעלי רגש עז ותודעה עמוקה מזו של המבוגרים המשעממים.

26 במרץ 2015

ההתקבעות והנוקשות היא אחד האויבים הגדולים של החיים הראויים, מפני שאחת מתכונות היסוד של החיים היא ההפתעה והשינוי. מי שאינו מסוגל לעבור במהירות ממנוחה לתנועה, לזהות איום חדש ולהתאים עצמו להתמודד אתו, לזהות הזדמנות ולנצל אותה - יישאר מאחור

18 במרץ 2015

מה מוסיפה המילה "לרצונו" למצוות הקרבת הקרבן בפתח אהל מועד? ד"ר משה מאיר מסביר

12 במרץ 2015

אם משה לא יכול להיכנס אל המשכן, כיצד יתקיים היעוד שאלוהים ייוועד אתו בתוך המשכן וידבר אליו מעל הכפורת?

5 במרץ 2015

לעיתים הומור שובר את הקרח ומהווה תחליף למציאות או התגברות על חרדה, במוקד הפרשה: חטא העגל, אז אולי הוא בכלל נעשה בהומור ומדובר בחוסר תקשורת?

27 בפבר׳ 2015

פרשת תצווה מאתגרת לחשיבה ולהכרעה את עמדתנו ביחס להתמדה, האם בהכרח התמדה היא תמיד סטגנציה ונטולת תקווה או חידוש?

29 בינו׳ 2015

עם היציאה ממצרים מתחילה התעסקות בלתי פוסקת מצד עם ישראל בסוגיות שקשורות לאוכל ולמזון. מה פשר ההתמקחות החוזרת ונשנית בעניין?

ראו עוד
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics