/ מרכז קוגוד

זאב

פרבר

עמית מחקר, מרכז קוגוד

הרב ד"ר זאב פרבר הוא עמית מחקר במרכז קוגוד לחקר המחשבה היהודית ולהגות עכשווית במכון שלום הרטמן. הוא גם העורך הבכיר של TheTorah.com, אתר של Project TABS.

פרבר הוסמך לרבנות ודיינות בישיבת "חובבי תורה" בנו יורק, ויש לו ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל – תקופת המקרא מהאוניברסיטה העברית. את עבודת הדוקטורט בלימודי יהדות ותנ"ך כתב באוניברסיטת אמורי (אטלנטה, ג'ורג'יה).

הוא כתב את הספר "Images of Joshua in the Bible and their Reception" (הוצאת De Gruyter) וערך את "Halakhic Realities: Collected Essays on Brain Death" ו-"Halakhic Realities: Collected Essays on Organ Donation" (שניהם בהוצאת מגיד). גם הספר "Archaeology and History of Eighth Century Judah" (עם יעקב רייט, הוצאת SBL) נערך על ידו.

זאב פרבר

הכלכתבות

7 באוג׳ 2020

אישורה של הצעת החוק נגד טיפולי המרה ללהט"בים היא צעד בכיוון הנכון. לא זו בלבד שמדובר בטיפולים שאינם יעילים ואף מזיקים, אלא שהעוסק בהם עובר על שני איסורי תורה

28 ביולי 2020

על פי המסורת, בתשעה באב חרבו גם בית המקדש הראשון וגם בית המקדש השני, אבל עיון במקורות ובטקסטים היסטוריים מציע תאריכים נוספים

19 במאי 2020

האם יהושע כבש את ירושלים? או שהיו אלה בני שבט יהודה בימי השופטים? ואולי בכלל היא לא נכבשה עד ימי מלכות דוד? העיר שימשה כמרכז פוליטי ודתי עבור היהודים במשך שנים רבות, אך ממתי - זו כבר שאלה מורכבת במיוחד

8 במרץ 2020

אסתר אמורה להסתיר את עמה ומולדתה, אבל מרדכי מחליט לסכן זאת כשהוא מבקש ממנה לגלות למלך על המזימה הנרקמת נגדו. מדוע הוא פועל כך? ניתוח מעמיק מציע תשובה מעניינת

10 באוק׳ 2019

טקס ההקפות שמלווה את תפילות ה"הושענות" בסוכות מזכיר את הפלת חומות יריחו על ידי יהושע, ולא בכדי. רכיבים רבים בטקס זה מרמזים על הנכחת האל בהיכל התפילה

4 ביוני 2019

המקרא אינו מזכיר את התאריך בו התרחש מעמד הר סיני, ולא מזהה בין חג השבועות לבין מתן תורה, זאב פרבר מנסה לברר את פשר קביעת חג השבועות כחג מתן תורה.

14 באפר׳ 2019

מצה על שום מה? למרות ההסבר שמצוי בהגדה למנהג אכילת המצות בפסח, זאב פרבר במאמר מיוחד לחג בו הוא בוחן הן את ההגדה ואת סיפור יציאת מצרים וההבדלים שביניהם להסבר למנהג העתיק

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics