/ מרכז קוגוד

אמוץ

עשהאל

עמית מחקר, מרכז קוגוד

אמוץ עשהאל הוא עמית מחקר במרכז קוגוד לחקר המחשבה היהודית ולהגות עכשווית במכון שלום הרטמן. הוא הפרשן הבכיר של הג'רוזלם פוסט, ועורך בכיר בג'רוזלם רפורט. מאז 1995 שימש בתפקידים שונים בג'רוזלם פוסט, בהם: עורך הכלכלה, עורך החדשות, עורך המהדורה הבינלאומית, והעורך בפועל.

הטור השבועי שלו, Middle Israel, מתפרסם כבר כחצי יובל ועוסק בנושאים מדיניים, פוליטיים, חברתיים ותרבותיים מנקודת מבט ישראלית. סדרת המאסות שלו בג'רוזלם רפורט על עתיד העם היהודי זכתה בפרס בני ברית לעיתונות לשנת 2018.

ספרו "מצעד האיוולת היהודי: איך הפקירו אבות היהודים את עתיד עמם" (ידיעות ספרים, 2019), הוא פירוש ישראלי להיסטוריה הפוליטית של העם היהודי. ספרו הקודם, The Diaspora and the Lost Tribes of Israel (Universe, 2014) הוא היסטוריה גיאוגרפית של העם היהודי.

עשהאל הוא בעל תארים מתקדמים בתקשורת מאוניברסיטת קולומביה, בהיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית, ובלימודי מזה"ת ויהדות מאוניברסיטת ברנדייס.

אמוץ עשהאל

הכלכתבות וידאוהסכתים

12 בפבר׳ 2024

השיקום הפוליטי שמדינת ישראל שלאחר השבת השחורה משוועת לו ידרוש מנהיגים שימזגו חזון, תבונה, צניעות,ידע וחמלה– אנשים כמו אמנון רובינשטיין. במלאת 30 ללכתו

25 באפר׳ 2023

תהלה פרידמן, אמוץ עשהאל, משה (קינלי) טור-פז

אחרי 2,000 שנות גלות, עם ישראל חזר לארצו והקים בה צבא - ואז צפו גם המון שאלות, בעיקר סביב השימוש בכוח, כי ברור לנו שיש רמה מסוימת של הפעלת כוח שהיא כבר "לא יהודית"

23 בפבר׳ 2023

במפגש של חוג התנ"ך בבית הנשיא עסקו הדוברים במלחמות אחים שהוזכרו במקרא - והסכנה הגדולה שבהן. הנשיא הרצוג אמר: "ניתן להגיע להסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית, אפילו מספר ימים"

20 בדצמ׳ 2022

בניגוד לברית ההיסטורית בין תנועת העבודה והציונות הדתית, בין הליכוד והחרדים אין כלל שותפות לדרך. אמוץ עשהאל מחכה לברית שתיווצר כאן בין מקסימום אזרחים על בסיס מקסימום מכנה משותף

25 באוק׳ 2020

רבין היה אדם צנוע, גנרל הומני ומנהיג שהצליח לעשות מהפכות גדולות וחשובות. אבל כדי שמנהיגי העתיד לא יחזרו על טעויות העבר – חובה גם ללמוד את כשלונותיו

23 בינו׳ 2020

לכודה בין הזיכרון היהודי לדוב הרוסי, ובין עבר מסויט להווה מאיים, הרפובליקה הבלטית מחפשת את העתיד

12 בספט׳ 2019

לנוכח פזורה מצטמקת, דת מתפצלת ואנטישמיות מתחדשת, יכולה כעת הציונות הרוחנית – החלופה שהובסה בשעתה על ידי הציונות המדינית – לספק את הדבק החדש לו משווע העם היהודי. "היהודים לאן": מאמר חמישי ואחרון בסדרה

8 בספט׳ 2019

המדינה היהודית, שהקמתה היתה אמורה למגר את האנטישמיות, הפכה לאובססיה של האנטישמיות החדשה. "היהודים לאן": מאמר רביעי בסדרה

29 באוג׳ 2019

הדבק שבעבר חיבר בין יהודים שונים ומרוחקים הפך לטריז המאיים להפריד בין יהודי ישראל והתפוצות. "היהודים לאן": מאמר שלישי בסדרה

22 באוג׳ 2019

האפליה הפוליטית שליוותה את העם היהודי כ-1900 שנים הגיעה לקיצה עם קץ המלחמה הקרה ובתוך כך החלה להישחק הערבות ההדדית בה השתבח העם היהודי מאז ימי המשנה. את המחיר הזה של הצלחת הציונות איש לא צפה, ועל כולנו לסרב לשלם. "היהודים לאן": מאמר שני בסדרה

15 באוג׳ 2019

לאחר 2,600 שנים aבהן העם היהודי חי ברובו מחוץ לארצו, עומדת ארץ ישראל לשוב להיות מה שלא היתה מאז עלה נבוכדנצר על ירושלים: מרכז הכובד של העם היהודי. מה זה אומר? "היהודים לאן": מאמר ראשון בסדרה

7 באפר׳ 2019

מקום המדינה ועד היום לקחה הציונות הדתית חלק פעיל בקביעת הדרך והמדיניות במדינת ישראל, אמוץ עשהאל בטור מיוחד עבור הבלוג גורס שדווקא עבור התנועה הפוליטית זהו הסוף

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics