תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

"הכוח שאלוהים נותן" – פרק שלישי בסדרת הראיונות: "דילמות של מלחמה"

בשיחה נוספת על הדילמות הגדולות בשעת מלחמה, מארח אלכס צייטלין בערוצו "באים אל הפרופסורים" את הרב ד"ר דניאל הרטמן, שמדבר על היחס המורכב של הציונות לסיפורי המלחמות המקראיים
דניאל הרטמן, אלכס צייטלין
הרב ד"ר דניאל הרטמן הוא נשיא מכון שלום הרטמן, ומנהל פרויקט iEngage. הוא בנה וייסד תוכניות לימוד מקיפות בתחומי החינוך, ההכשרה וההעשרה לחוקרים, מחנכים, רבנים ומנהיגים דתיים וחילוניים בישראל ובצפון אמריקה. הוא מסאי, בלוגר, ומרצה בעל שם, שעוסק, בין היתר,  בפוליטיקה הישראלית, ביהדות, ובקהילה היהודית. להרטמן תואר דוקטור לפילוסופיה יהודית מהאוניברסיטה העברית, תואר שני לפילוסופיה מדינית מאוניברסיטת ניו יורק, תואר שני בלימודי דתות מ-Philadelphia, Temple University והסמכה לרבנות ממכון שלום הרטמן. הוא מחברו של הספר

אלכס צייטלין

11

 

הפרק השלישי בסדרת "דילמות של מלחמה" בערוץ "באים אל הפרופסורים" מוקדש לשאלה: איך מתמודד המקרא עם מלחמות? ומה עושה הציונות עם הצורך שלה להשתמש בכוח, ועם הרצון שלה – לא להיות כפופה לאלוהים כפי שהיו לוחמי המקרא כפופים אליו?

 

לצפייה בכל פרקי הסדרה "דילמות של מלחמה"

 

"המקרא הוא הספר שמתאר איך נלחמנו. לא איך מתנו על קידוש השם," אמר הרב ד"ר דניאל הרטמן. "במובן זה הוא שונה מהתלמוד, וזו הסיבה שהוא הספר של הציונות. מפני שכאשר העם היהודי חזר לארץ, החלטנו לא להיות קורבנות יותר. רצינו את הכוח להגן על עצמנו.

"אבל גם כשמכריחים אותי להשתמש בכוח כדי להגן על עצמי, אני לא רוצה להגיע למציאות שבה אני שוכח שכל אדם נברא בצלם," הוסיף הרטמן. "אני רוצה להילחם מתוך ידיעה שהמלחמה שלי היא של תיקון. ואני חייב לזכור להשתמש בכוח שלי במידה.

"אפילו אלוהים – בבואו להשמיד את סדום – צריך לעמוד מול הציווי המוסרי שלא לכתוש בלי אבחנה. "בעצם," אמר הרטמן. "השימוש המידתי בכוחנו הוא האתגר הגדול של הציונות."

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics