"הכוח שאלוהים נותן" – פרק שלישי בסדרת הראיונות: "דילמות של מלחמה"

בשיחה נוספת על הדילמות הגדולות בשעת מלחמה, מארח אלכס צייטלין בערוצו "באים אל הפרופסורים" את הרב ד"ר דניאל הרטמן, שמדבר על היחס המורכב של הציונות לסיפורי המלחמות המקראיים
דניאל הרטמן, אלכס צייטלין
הרב ד"ר דניאל הרטמן הוא נשיא מכון שלום הרטמן בירושלים ויו"ר הקתדרה לפילוסופיה יהודית על שם משפחת קאופמן. הוא מנחה הפודקאסט עטור הפרסים For Heaven’s Sake, יחד עם יוסי קליין הלוי – פודקאסט שנמצא בראש טבלת הפודקאסטים בעולם בנושאי יהדות, ואת הפודקאסט בעברית "למען השם" עם תומר פרסיקו, משואה שגיב ואלון שלו. הוא בעל דוקטורט בפילוסופיה יהודית מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בפילוסופיה פוליטית מאוניברסיטת ניו-יורק ותואר שני במדעי הדת מ- Temple University.  הוסמך לרבנות במכון

אלכס צייטלין

11

 

הפרק השלישי בסדרת "דילמות של מלחמה" בערוץ "באים אל הפרופסורים" מוקדש לשאלה: איך מתמודד המקרא עם מלחמות? ומה עושה הציונות עם הצורך שלה להשתמש בכוח, ועם הרצון שלה – לא להיות כפופה לאלוהים כפי שהיו לוחמי המקרא כפופים אליו?

 

לצפייה בכל פרקי הסדרה "דילמות של מלחמה"

 

"המקרא הוא הספר שמתאר איך נלחמנו. לא איך מתנו על קידוש השם," אמר הרב ד"ר דניאל הרטמן. "במובן זה הוא שונה מהתלמוד, וזו הסיבה שהוא הספר של הציונות. מפני שכאשר העם היהודי חזר לארץ, החלטנו לא להיות קורבנות יותר. רצינו את הכוח להגן על עצמנו.

"אבל גם כשמכריחים אותי להשתמש בכוח כדי להגן על עצמי, אני לא רוצה להגיע למציאות שבה אני שוכח שכל אדם נברא בצלם," הוסיף הרטמן. "אני רוצה להילחם מתוך ידיעה שהמלחמה שלי היא של תיקון. ואני חייב לזכור להשתמש בכוח שלי במידה.

"אפילו אלוהים – בבואו להשמיד את סדום – צריך לעמוד מול הציווי המוסרי שלא לכתוש בלי אבחנה. "בעצם," אמר הרטמן. "השימוש המידתי בכוחנו הוא האתגר הגדול של הציונות."

הוספת תגובה

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics