/ תוכנית בארי

מועדי זיכרון – ידיעון אייר תשפ"ב

על פי הבאר - אייר תשפ"ב - הצעה לשיעורי חינוך ועדכונים מהנעשה בתוכנית בארי

אייר תשפב

אחרי זה | גיורא  פישר
הַכָּחֹל בָּאֲוִיר
יֵלֵךְ וְיַחֲוִיר
אַחֲרֵי זֶה

מְעֻוָּת לֹא יִתְקֹן
וְטוֹב לֹא יִשְׁכֹּן
אַחֲרֵי זֶה

מַה שֶּׁהָיָה הוּא
לֹא שֶׁיִּהְיֶה
אַחֲרֵי זֶה

דָּבָר לֹא יְכַסֶּה
אֶת הַחוֹר בֶּחָזֶה
אַחֲרֵי זֶה


יום פתוח פסחזיכרון וזהות
"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" – סדנה בינתחומית שמנסה לברר מהי משמעות הזיכרון ואיך בוחרים מה לזכור ומה לא. הסדנה הודגמה ביום פתוח פסח.

למעבר לשיעור לחצו כאן


מירה בן ארי"אין פרידה קשה מזו"
מירה בן ארי היתה ממגני קיבוץ ניצנים. שיעור קצר על בחירתה להיפרד מבנה אורי בעת פינוי הילדים מהקיבוץ. מתאים כפתיחה לשיעור חינוך או לשיעור במסגרת "חיים בתוך סיפור".

למעבר לשיעור לחצו כאן


אות באותאות באות – שוויון
במגילת העצמאות נכתב כי "מדינת ישראל תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה". למה אנחנו מתכוונים כשאומרים "שוויון", והאם התקיימה ההבטחה של מגילת העצמאות?

למעבר לשיעור לחצו כאן


בית הספר להוראת תרבות ישראל

תוכנית רקיע למנהלים נפתחה להרשמה

תוכנית רקיע היא תוכנית ייחודית המיועדת למנהלים ומנהלות בחינוך הממלכתי העל-יסודי.

התכנית מזמינה את משתתפיה למסע אישי ומקצועי ולשיח מעמיק בסוגיות זהותיות וערכיות העומדות על סדר היום החינוכי והחברתי בישראל, מתוך מטרה להוביל שינוי בית ספרי בתחומי המח"ר.
התוכנית כוללת 12 ימי לימוד, פעם בשבועיים בירושלים, וסמינר דו-יומי.
התוכנית מעניקה גמול השתלמות של אבני ראשה.

 


דקה קלה על קהילהעירוב תחומין – קהילת מורים ארצית להשתלמות בינתחומית
לפני שבועיים הסתיימה השתלמות "עירוב תחומין" שבקשה לתת מענה להוראה בינתחומית של המקצועות ההומניים בבתי הספר. בהשתלמות השתתפו מורות ומורים מכל הארץ, שלמדו והתנסו בדגמים שונים של הוראה בינתחומית.

טל קריגר (שגם מופיע בתמונה), ממשתתפי ההשתלמות, מספר על ההשתלמות ועל קהילת המורים.


הסקר החודשי

פינת הסקר חודשי
בכל חודש נשאל אתכם שאלה קצרה בענייני היום. תשובות הסקר יתפרסמו בידיעון הבא.בידיעון הקודם שאלנו אתכם אם במשפחתכם נהוג לקרוא את ההגדה עד הסוף. התוצאות ברורות: רק רבע מהמשיבים קוראים עד הסוף. כל היתר חותכים אחרי האפיקומן (ומפסידים שתי כוסות!). תודה לכל המשיבים.

והשאלה הפעם – מה דעתכם על היוזמה להפרדת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מיום העצמאות?

  • תומכים בהפרדה – החיבור בין הימים קשה מדי
  • מתנגדים להפרדה – החיבור הזה משמעותי

זרקור על

סיום מחזור תשפ"ב בבית הספר להוראת תרבות ישראל

השבוע הסתיים מחזור נוסף של הכשרת מורים – הרחבת הסמכה בתרבות יהודית ישראלית. אירוע השיא של המחזור היה סמינר שהתקיים בירושלים תחת הכותרת "מלימוד למעשה (פוליטי)". במסגרת הסמינר התקיים מפגש עם השוטרת אז-אולי, שהתפרסמה בהפגנות בלפור, סיור עם הרב אהרון ליבוביץ' בשוק מחנה יהודה שעסק במתחים בין עיר לדת, וליל מימונה קסום במוזיאון מגדל דוד. זו היתה ירושלים במיטבה: יפיפייה ומאתגרת. הסמינר הסתיים בטקס מרגש בו קיבלו הלומדות והלומדים את תעודות ההסמכה.

מבחינתנו זו לא פרידה,  אנחנו ניפגש שוב: בקהילות מורים של בארי, בהשתלמויות מקוונות ופנים אל פנים.


חזקי שהםיום השואה: להיכן נעלמה תחושת הניצחון? | חזקי שוהם
ב-30 באפריל 1945 התאבד אדולף היטלר בבונקר. באותם הימים ממש שוחררו סבתותיי מהמחנות שבהם שימשו כעובדות כפייה בידי הנאצים. הצד של סבתותיי, הצד שלנו, ניצח. החל משנות ה-60 זיכרון השואה התמקד בהיבט הטרגי של המאורע והתעלם מהסוף האופטימי. אבל חשוב שנזכור – ניצחנו.

לטור המלא


רונית הדמבלי לפגוע בזהויות: פליטי אוקראינה זקוקים ליותר מסיוע הומניטרי | רונית הד
העולים והפליטים שמגיעים מאוקראינה לא צריכים רק מקום מגורים, מזון ובגדים: סוגיה חשובה לא פחות היא איך קולטים אותם וכיצד יוצרים מרחב שמעניק מקום מכיל ומכבד לזהות שלהם.

לטור המלא


הרשמה למיזם התנךמורים מובילים בתנ"ך במכון הרטמן – ההרשמה לתשפ"ג נפתחהמורים למקרא בחינוך הממלתכי העל-יסודי מוזמנים להיות שותפים לשיח על הוראת המקרא ולקחת חלק בפיתוח והובלה של עיסוק בזהות יהודית פלורליסטית באמצעות התנ"ך

המיזם מיועד למורים ומורות לתנ"ך, בעלי תואר בתנ"ך (עדיפות לבעלי תואר שני) וותק של לפחות 3 שנים בהוראה.


כפתור לייקחשבתם שהידיעון שלנו, "על פי הבאר", מעניין במיוחד? התלמידים מתים על השיעורים שאנחנו מציעים? למה שלא תעבירו את הידיעון לחברים ועמיתים? לחצו כדי להעביר הלאה.

קיבלתם את הידיעון מחבר ואתם רוצים גם?
להרשמה לידיעון "על פי הבאר" לחצו כאן

רוצים להישאר מעודכנים תמיד?
הצטרפו לדף הפייסבוק של בארי

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics