תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

הפרשה והשבוע – תצוה: כשהכהן הגדול עולה על מדים

מה משותף בין מדי צבא לבגדי הכהן הגדול? הרב ד"ר שרגא בר-און מסביר מדוע בזכות בגדי הכהן הגדול היו בני ישראל מנצחים במלחמה
הרב ד"ר שרגא בר־און הוא סגן נשיא המכון ומנהל מרכז קוגוד למחקר והגות יהודית וישראלית. מרצה לתלמוד ומחשבת-ישראל במרכז האקדמי שלם. מחקריו בתחום המחשבה והזהות היהודית עוסקים בקשת רחבה של תקופות ונושאים: בספרות הבית השני, במחשבת חז"ל, בספרות ימי הביניים, בספרות דור התחייה ובזהות יהודית בת-זמננו. ספריו ומחקריו רואים אור בבימות אקדמיות ובבימות ציבוריות וחינוכיות. מתגורר ביישוב בית חורון, נשוי לורד ואב לפלג, סיני וגפן. אימייל: [email protected] לבלוג של שרגא בר־און באתר אקדמיה: https://hartman.academia.edu/ShragaBarOn

@shalomhartmaninst

כשהכהן הגדול עולה על מדים - עם ישראל מנצח במלחמה. הפרשה והשבוע חרבותברזל חרבות_ברזל מכוןהרטמן הרטמן פרשתשבוע פרשתתצוה

♬ צליל מקורי - מכון הרטמן

מה עושים לנו המדים? המדים הופכים את כולנו לחיילים, לצבא שנלחם למען משימה משותפת. לכאורה, אין דבר רחוק יותר ממדי הצבא מאשר בגדי הכהן הגדול בפרשת "תצוה": הכתנת, האבנט, המעיל, המצנפת, הציץ, האפוד והחושן.
אבל כמו שרבי יעקב בן אשר אומר, גם בגדי הכהן הגדול הם מדים. ובזכותם היו בני ישראל "מתגברין במלחמה".

הפרשה והשבוע – תרומה: למה לשאת את השברים לשדה הקרב?
הפרשה והשבוע – משפטים: מה לומדים מטראומה?

 

בגדי הכהן הגדול נועדו לייצר אחדות. איך? צריך לזכור שהבגדים הם לא שלו, הם תרומה שבני ישראל העניקו לו. הכהן הגדול היה נכנס למקדש כשעל כתפיו חרותים שמות שנים עשר השבטים. אבל לא רק על כתפיו – גם על לבו הוא נשא את החושן המורכב משתים עשרה אבנים יקרות, כל אחת יחידה ומיוחדת במינה.

כל אחת מייצרת שבט אחר של עם ישראל. אבל ביחד, על לב הכהן הגדול, שתים עשרה אבנים יקרות הופכות להיות עם אחד. ביחד ננצח.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics