תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

"אסתר נשארה כלואה בארמון עד סוף ימיה. את החטופים לא נשאיר במנהרות צר ואויב"

ד"ר חנה פנחסי דיברה בתכנית "בחצי היום" על המלכה שקראה לסולידריות אף שהיתה כלואה הרחק מבני עמה, ועל המתח שיתקיים בפורים הזה, בין כניעה לצער והימנעות משמחה לבין נהנתנות כבגידה במצטערים
ד"ר חנה פנחסי היא עמיתת מחקר במרכז קוגוד למחשבה יהודית ולהגות עכשווית במכון שלום הרטמן במסגרתו היא מובילה יחד עם גבריאל אבן צור סמינר העוסק ביהודי ארצות האסלם והשאלה הקולוניאלית. בנוסף, חנה מנהלת את תכנית משכילות ומנחה קבוצות חשיבה במרכז ליהדות ומדינה. ב2022 סיימה חנה שבע שנים של ניהול בית הספר להוראת תרבות-ישראל של תוכנית בארי, ושותפות בהנהלת התכנית. פנחסי יזמה והובילה את התוכנית 'חידר משלך' במכון שלום הרטמן שבה למדו נשים בעלות השפעה בחברה

11

"למה בעצם צריך את תענית אסתר, אם בסופו של דבר היהודים נגאלו? מה משמעות התענית הזו?" זו השאלה שהציגה ד"ר חנה פנחסי בתכנית "בחצי היום" עם אסתי פרז, ערב תענית אסתר. היא הוסיפה שהשאלה הזו מאפשרת לשאול באופן כללי את השאלה מה מקומה המיוחד של תענית אסתר בלוח השנה העברי, ודווקא בשנה זו, זו שאלה קריטית במיוחד.

"אסתר נלקחת לאחשוורוש כיתומה, בת מיעוט, ואחשוורוש בעצם כובש אותה כיבוש שהוא גם פוליטי," אמרה פנחסי. "רעיון הכיבוש המיני והאונס כעניין פוליטי נקשר לימים האלה בצורה מאוד חזקה."

פנחסי יארה את סיפורה של אסתר כמי שקוראת לעמה להתכנס, ולהיות סולידרי, אף על פי שהיא עצמה כבר תישאר כלואה בארמון המלך. "אנחנו לא נאפשר את זה היום," אמרה. "חשוב להיות מאוחדים, אבל חשוב מאוד לא להשאיר אף אחד מאחור, במנהרות הצר והאויב."

באשר לשאלה ששאלה אותה פרז, האם צריך לחגוג ולשמוח בחג השנה, אמרה פנחסי: "זה מתח שצריכים להחזיק אותו, גם ברמת הפרט והקהילה, וגם ברמת המדינה – כי הפסקה שלמה של החיים היא כניעה למצב. אבל התמסרות לנהנתנות היא בגידה."

לצפייה בסרטון הטיקטוק – למה צמים אם סיפור פורים נגמר בניצחון?

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics