תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

לא "רוחנית": הקבלה נועדה לתת פשר דווקא להלכה

בניגוד לסברה הרווחת, תורת הסוד היהודית נטועה עמוק בריטואלים והמצוות. בפרק של "באים אל הפרופסורים" ד"ר ביטי רואי מספרת שספר הזוהר בעצם נולד כניסיון לתת להלכה טעמים
ביטי רואי, אלכס צייטלין
ד"ר ביטי רואי היא עמיתת מחקר במרכז קוגוד לחקר המחשבה היהודית ולהגות עכשווית במכון שלום הרטמן. היא חוקרת קבלה וחסידות ומרצה בתוכנית לתואר שני במכון שכטר. רואי מלמדת בתוכנית "רבנות ישראלית", לימדה בתוכניות "בארי", בית המדרש "חזון" ושימשה עשור כיועצת אקדמית לתוכניות צפון אמריקה. בעבר לימדה רואי בתוכנית להסמכת רבנים בניו יורק (YCT), הרצתה ב-Yeshiva University NY ושימשה מרצה בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית ובמרכז אליישר באוניברסיטת בן גוריון. ספרה של רואי "אהבת השכינה –

אלכס צייטלין

11

חוקרים, ובהם גם גרשום שלום, הצביעו על המתח ואפילו על העימות הקיים בין מצוות וריטואלים, לבין החתרנות לכאורה של תורת הסוד היהודית אל מולם.

ד"ר ביטי רואי טוענת שהמחקר היום מוכיח אחרת.

בפרק חדש של "באים אל הפרופסורים" מתארת רואי איך ספר הזוהר נפתח בהלכה וגם נחתם בהלכה, ומפרטת בפני אלכס צייטלין איך המיתוסים הגדולים של היהדות נולדו מתוך ניסיון לתת פשר לריטואל ההלכתי. 

רואי מביאה לדוגמה את התיאור המרהיב של השושנה בספר הזוהר, כדימוי שבעצם התפתח מהריטואל ההלכתי של הרמת כוס היין בעת קידוש – אם זה בנישואין, בהבדלה, או בערב שבת וחג.

מוזמנים ומוזמנות לצפות בשיחה מרתקת שבה רואי פורשת בפני אלכס צייטלין את המוטיבציות הפנימיות של ספר הזוהר, וגם מספרת מדוע היא חושבת שהמילה "מיסטיקה" איננה מתאימה לדיבור על על תורת הסוד היהודית.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics