עדיאל שושני
השמיטה מחייבת נקודת מבט רחבה הכוללת גם את שש השנים של עבודת האדמה וקיום חיי שגרה של יצירה ועמל, ולכן אנו רואים כחובה את יצירת ההתאמה בין התהליכים החינוכיים, מחזור חייהם של הילדים, והערכים החשובים שמבססת שנת השמיטה במחזור השנים של השבע. כשם שאנו מכירים בשבת כחלק מששת ימי המעשה המובילים אליה ונובעים ממנה, כך אנו מבקשים להתייחס אל ששת השנים לפני השמיטה כחלק מראייה שלמה של שנת השמיטה על כל ערכיה.אנו רואים במערכת החינוכית מצע להניח עליו את עקרונות השמיטה ולהטמיע אותם בחיי היומיום של קהילת בית הספר כולה. בחזוננו מושם הדגש על התהליך, על מעשה היצירה של התלמידים, העמל, האחריות הנשזרת בשש שנות העבודה, כאשר השנה השביעית מוסיפה ערכים המשפיעים על התהליך כולו ובהם: היכולת לסמוך, לשחרר אחריות, להאמין, וכן הבנה חדשה של מהי שייכות לסביבה, לחברה ולעצמי.
אנו מציעים תכנית לימודים ספירלית לבתי הספר היסודיים שמתחשבת בערכי ומצוות השמיטה במחזור שבע שנתי. כל הערכים הבאים לידי ביטוי בשנת השמיטה ניתנים להטמעה על ידי פעילויות חווייתיות וכן הלכות למעשה המבטאות אותן בחיי הפרט והקהילה החינוכית. אנו נציג כיוון אחד לביסוס תהליך ערכי ספירלי שבע שנתי. מתוכו ניתן לכל מנהל בית ספר לגזור בהתאמה לאופי הקהילה ולערכי הליבה.
למערך השיעור המלא לחצו כאן
עדיאל שושני, נשוי להילה ואב לחמישה ילדים. מורה לתנ"ך וספרות, מחנך ומנהל בתי ספר. אורית רז, נשואה לבנימין ואמא לחמישה ילדים. מטפלת בפסיכותרפיה גופנית ומנהלת תוכנית "גווני ירושלים".