תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

היבטים נשכחים של חנוכה

ד"ר משה מאיר היה עמית מחקר במכון שלום הרטמן. הוא הנחה תוכנית להכשרת מנחי בתי מדרש במכון ולימד בבית הספר הרטמן. מאיר לימד מחשבת ישראל בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית והגות יהודית במתודה בית מדרשית, בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. מאיר פירסם מאמרי הגות רבים, שלושה ספרי שירה: "כמעט", "סמיכות" ו"ספר הבית והמנוחה" ואת ספר הפרוזה "אבי אבי". הוא היה שותף ביצירת הסרט "סוקרטס על למברטה" שעסק באביו, יעקב מאיר, שנפל במלחמת ששת הימים. מאמרו

גיליון חדש של "דרשני", כתב עת ישראלי להגות ותרבות יהודית בהוצאת מכון שלום הרטמן, יצא היום לאור. נושא השער של הגיליון הוא "היבטים נשכחים של חנוכה", והוא כולל מאמרים על המשחק, הפרסום, הלאומיות והחופש.

במאמר שכותרתו "שאלה של מזל" מסביר שרגא בר און את מקומו של המשחק בהתפתחות התרבות האנושית, ומתחקה אחר המקום המפתיע שמשחקים שונים תופסים בחג החנוכה.

במאמר "על דעת הקהל" עומד אמוץ עשהאל על גאונותם הפרסומית של חז"ל, ועל היחס הבעייתי שבין פרסום לבין תיעוד בכלל, ולנוכח משבר התקשורת המודפסת בפרט.

הרב בני לאו, במאמרו "גבורה יהודית בשלוש מערכות" את הזיקה שבין חנוכה הפטריוטי שאותו טיפחה הציונות לבין חנוכה של חז"ל, שהצניע את גבורת המכבים. מאמר זה מראה שהמחלוקת המוכרת לנו בין הסבורים שאפשר להיות יהודי רק בארץ ישראל לבין הסבורים שאפשר להיות יהודי גם בחו"ל, התפתחה כבר בימי הנביאים, ושגבורה לאומנית כמו זו שמאוחר יותר ייצג בר כוכבא, נתפסה על ידי חלק מחז"ל כסכנה.

מאמרו של יוסי קליין הלוי "סטודנטים ועקרות בית" הוא רטרוספקטיבה על המאבק היהודי האחרון באימפריה שדיכאה את הדת היהודית, דהיינו המאבק לשחרור יהדות ברה"מ, שיוסי אישית הקדיש לו את מיטב שנותיו.
ועוד על חנוכה: "מאי חנוכה?" השאלה מהו דבר זה, יכולה להתפרש באחת משתי דרכים.

מחשבה יהודית מרתקת אותך? דואג לעתידה היהודי-דמוקרטי של ישראל? מתעניינת ביהדות שרלוונטית עבורך?

מלאו את פרטיכם וקבלו את הניוזלטר שלנו

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics