מגמת היסטוריה מרחיבה את האופקים ואת ההשכלה הכללית של התלמידות, ובו בזמן מקנה מיומנויות של היסטוריה כתחום מחקרי.
לימודי היסטוריה פותחים דלת להבנת העולם והתרבות, ולהבנת החיים שלנו עצמנו. מטרת המגמה היא להכיר את כלי העבודה של המחקר ההיסטורי, תוך חשיפה למקורות מגוונים, היכרות עם עובדות היסטוריות מתקופות שונות וממדינות שונות, והעלאת שאלות מהותיות ורלוונטיות על החיים ועל הטבע האנושי.
בכיתה י"א נלמדות שתי יחידות חיצוניות, ובכיתה י"ב – יחידה פנימית שמחבר הצוות, המלווה בעבודות ובסדנאות כתיבה.
הנושאים הנלמדים:
ביחידה הפנימית נלמד העשור השני של מדינת ישראל, תוך עיסוק בסוגיות שעוררו משברים, ועודן רלוונטיות לימינו בתחומי הפוליטיקה, התרבות, הכלכלה והחברה. התלמידות כותבות תיק עבודות עם מגוון מטלות בדרגות קושי שונות. דגש מיוחד ניתן ביחידה זו על חשיבה, על קריאת מחקר ועל כתיבה ביקורתית, ובעיקר על ההבנה שאין "היסטוריה אחת". ההערכה על יחידה זו היא פנימית-בית ספרית. היחידה נועדה לתת לתלמידות כלים לחקר היסטורי, לפיתוח יכולות כתיבה וכן היכרות עם שיטות מחקר שונות.
מן היחידות החיצוניות נבחרו יחידה מרתקת על תולדות ארצות הברית מתקופת המושבות ועד ימינו, ויחידה מרתקת לא פחות על תולדות יפן המודרנית, החל מאמצע המאה ה-19 ועד ימינו. שתי היחידות מקיפות את תולדות העולם במאות האחרונות, ממזרח וממערב, ונותנות טווח רחב של היכרות עם נושאים בהיסטוריה כללית שלא נלמדים ביחידות החובה, וכמובן גם פותחות פתח לדיונים על אודות הטבע האנושי, המוסר, התרבויות, האמונות והדעות. הלימודים מלווים בצפייה בסרטים, בניתוח מקורות ראשוניים ומשניים, בדיונים ובסיורים.
פריסת בגרויות:
כיתה י"א– 2 יח"ל בבחינה חיצונית
כיתה י"ב– יחידה אחת בהערכה חלופית (תיק עבודות).
חשוב לדעת:
מגמת היסטוריה מקנה בונוס של 25% בממוצע המשוקלל של ציוני הבגרות, בעת חישוב ציונים לצורך קבלה לאוניברסיטה.
הכישורים הנדרשים מהתלמידות:
– סקרנות ורצון להעמיק ולהרחיב ידיעות בתחומי הרוח.
– אהבה לספר, לקריאה ולכתיבה.
– רצון לחקור וללמוד על אנשים בזמנים, ארצות ותרבויות אחרות.
– משמעת ויכולת לעבודה עצמית (כתיבת עבודות).