"לימוד הביולוגיה מאפשר לראות את החוקיות, ההרמוניה, הניגודים והיופי של העולם הסובב אותנו ועשוי להכשיר את הלומד לחיות בתבונה, לשמור על סביבתו וליהנות ממנה" מתוך תכנית הלימודים, 2006
על המגמה:
מגמת ביולוגיה הינה מגמה מדעית, המקנה ידע נרחב מתחומי מדעי החיים, ובעצם חושפת אותנו לכל המתרחש סביבנו ברמות הארגון השונות:
ברמה האקולוגית והסביבה שלנו, ברמת גוף האדם על מערכותיו המשוכללות, וברמה המולקולרית של יחידת החיים הבסיסית שהיא התא.
בנוסף, המגמה מקנה יכולת חשיבה אנליטית ותהליכי חקר. היא פותחת דלת לתחומים אקדמים רבים כמו רפואה, ביוכימיה, ביוטכנולוגיה, חקלאות, וטרינריה, הנדסה גנטית, ביואינפורמטיקה, מחקר רפואי, מדעי המוח, תזונה, ריפוי בעיסוק ועוד.
החלק העיוני – נושאי הליבה הם גוף האדם, התא ואקולוגיה. נושאים משניים המשולבים בתוכנית הלימודים: רבייה, מערכת העצבים והמוח, גנטיקה, אבולוציה, הזנה בצמחים ובעלי חיים, ועוד נושאים רבים ומגוונים.
החלק המעשי – התנסות בדרך העבודה המחקרית במעבדה, ועבודת חקר עצמאית בהדרכת המורה (ביוחקר) בה בוחרת התלמידה בנושא הקרוב לליבו ומתנסה בעבודת חקר וכתיבת מהלכיה.
דרכי הלמידה:
למידה באמצעות סימולציות ממוחשבות, סרטים, הרצאות, הכרת בעלי חיים וצמחים, התנסות במעבדות בבית ספר ובמעבדות חיצוניות, סיורים חווייתיים המשלבים חלק מנושאי הלימוד בטבע ובגן חיות, ניתוח מחקרים מדעיים, עבודת חקר עצמאית.
מגמת ביולוגיה חושפת את התלמידה לתחומים "חמים" אשר חלקם בחזית המדע, ומקנה לתלמידה מיומנויות חשיבה מדעית. המגמה מקנה בונוס של 125% בממוצע המשוכלל של ציוני הבגרות, בעת שקלול הבגרויות בכניסה לאוניברסיטה.
פריסת בגרויות:
כיתה י' – אין בגרות
כיתה י"א – 1 יח"ל מעבדה
כיתה יב'- 3 יח"ל עיוני + 1 יח"ל חקר.
הכישורים הנדרשים:
– סקרנות
– נכונות ורצון להשקעה מרובה
– ידע בסיסי ומובנה בכימיה כפי הנלמד בחטיבת הביניים.