תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

צפו: דב אלבוים מסביר מדוע הגיע הזמן להלכה ישראלית

"הגיע הזמן להלכה ישראלית.

"אני מלא הערכה להלכה המסורתית שהתפתחה מחז"ל ועד היום, אבל זוהי הלכה שנולדה מתוך צרכים של מגננה ושל שימור. זו הלכה שעוצבה בתנאים של גלות, פיזור, תלאות וחוסר ריבונות. ההלכה המסורתית עשתה פלאים בשימור תרבותו וייחודו של עם ישראל, אך הגיע הזמן לתורה של ארץ ישראל.

"הגיע הזמן להלכה ריבונית. להלכה דמוקרטית. להלכה שמעניקה לכל אדם בישראל את הכבוד לבחור את הדרך היהודית שהוא מזדהה איתה מתוך מכלול התרבות היהודית לדורותיה. הגיע הזמן לתורה והלכה שלוקחת בחשבון את זהותה הציבורית היהודית של מדינת ישראל.

"קחו למשל את חוק שעות עבודה ומנוחה. החוק הזה הוא בעצם הלכה יהודית שמאפשרת את קיום השבת ואת צביונה הציבורי! אבל עכשיו’ מחובתנו, כמי שממשיכים את שושלת התרבות היהודית, למצוא את הדרך להציע שבת ישראלית למשפחות ולאזרחים הפרטיים. אי אפשר עוד להסתפק בהגדרות השטחיות – או שאתה שומר שבת או שלא. לשבת היהודית יש פנים רבות וכל אחד ואחת צריכים לבחור את זו שמתאימה לו, והחברה צריכה לכבד זאת.

"ומה לגבי גיור? האם אין מקום להציע תפיסה חדשה של גיור ישראלי? ומה לגבי היחס למהגרי עבודה ולפליטים – האם להלכה אין מה לומר בנושא? בכנס "מחלף ההלכה" של מכון הרטמן נעמיק בשאלות האלה. מוזמנים להצטרף"

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics