/ מן הבארות | من الآبار

נושאים תפילה בין דתית לבריאות, שלום אחווה וכבוד הדדי

בצל מגפת הקורונה נשאו אמש משתתפי ובוגרי תכנית מן הבארות תפילה משותפת מקוונת משלושת המסורות היהודית, המוסלמית והנוצרית לבריאות, שלום וכבוד הדדי

"איני יודע כיצד תפילה פועלת בעולמות עליונים, אבל התפילה הזו, שבה משתתפים ולמענה פועלים יחד יהודים וערבים – מוסלמים, נוצרים ודרוזים, דתיים וחילונים, נשים וגברים, התפילה הזו מתקיימת כאן על האדמה… למען מטרה משותפת לכולנו", כך פתח איתי יבין, מנהל תוכנית "מן הבארות", את פגישת הזום שחיברה יותר ממאה משתתפים לתפילה משותפת בין-דתית למען בריאות ואחווה.

את התפילה הנחתה פידא חמוד מצוות התוכנית והתפללו בה חמישה אנשים – כולם מבין אנשי ונשות החינוך המשתתפים בתוכנית ומסגל ההוראה של "מן הבארות": השייח ד"ר איאד עאמר, הרב ד"ר אריאל פיקאר, ד"ר עזיז דעים, עינת דהן ועפראן יונס, כל אחד מהם נשא תפילה ממקורותיו ובשפת אימו – והיא תורגמה בהתאם לעברית או לערבית. אחת התפילות חוברה במיוחד לאירוע זה על יד רעות רון, מנחה בתוכנית. חוברת של כל התפילות נשלחה למשתתפים.

בתוכנית "מן הבארות" לומדים יחד מן המסורות והתרבויות השונות, אנשי חינוך יהודים וערבים, במטרה להביא לימוד זה לבתי ספר ולקהילות שלהם. כולנו תקווה שהתפילה והעשייה החינוכית והתרבותית המשותפת תוביל לימים טובים יותר לתושבי מדינת ישראל וכן ליושבי תבל כולה.

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics