/ רשת הרבנות הישראלית

קריאה מאת רשת הרבנות הישראלית: "אסור לשתוק"

בימים האחרונים אנחנו עדים בזעזוע לחילול השם ממש: אסור לנו, למדינת ישראל ולכוחות הביטחון לעמוד מנגד בזמן שעשרות יהודים אזרחי ישראל מציתים כפרים ערביים ופוגעים בחפים מפשע

לנוכח ריבוי מקרי הפגיעה בחפים מפשע, והפרעות של יהודים בכפרים ערביים, יצאה השבוע קריאה מרשת הרבנות הישראלית:

"אנו כואבים וזועמים על אובדן חייהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע הטרור בעלי. אך בימים האחרונים אנחנו עדים בזעזוע לחילול השם ממש. אלה לא דרכי תורתנו הקדושה ולא ערכי היהדות שבשמן פועלים הפורעים. אסור לנו, למדינת ישראל ולכוחות הביטחון לעמוד מנגד בזמן שעשרות יהודים אזרחי ישראל מציתים כפרים ערביים ופוגעים בחפים מפשע.

אנו תומכות ותומכים בהצהרת הרמטכ״ל, המפכל וראש השב״כ ורואים בה הצהרה יהודית ישראלית מנהיגותית חשובה. התורה מספרת כי שמעון ולוי, בני יעקב, נקמו את אונס אחותם דינה והרגו את כל אנשי העיר שכם. אך אביהם יעקב, הוא ישראל, קיללם קללה נמרצת בסוף ימיו: 'שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים, כְּלֵי חָמָס מְכֵרֹתֵיהֶם. בְּסֹדָם אַל תָּבֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי, כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ וּבִרְצֹנָם עִקְּרוּ שׁוֹר. אָרוּר אַפָּם כִּי עָז וְעֶבְרָתָם כִּי קָשָׁתָה, אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל'"!

אנו מוחים ומוחות כנגד החמס שנעשה בשמנו ובשם תורת ישראל. אנו מצפים ליד חזקה ולאמירות חד משמעיות מצד כל הנהגת המדינה, וקוראים לראש ממשלת ישראל להפעיל את כל כובד משקלו כדי שמראות כפי שראינו בימים האחרונים לא יישנו וחס ושלום לא יתקיים חילול ה׳ זה בארצנו.

מחשבה יהודית מרתקת אותך? דואג לעתידה היהודי-דמוקרטי של ישראל? מתעניינת ביהדות שרלוונטית עבורך?

מלאו את פרטיכם וקבלו את הניוזלטר שלנו

עוד בנושא חילול השם

עוד בנושא
הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics