תמכו בנו
מגמת כימיה

כימיה היא תחום דעת העוסק בשינויים המתרחשים בחומרים סביבנו, בעולם החי והדומם, ובקשר שבין מבנה החומר ותכונותיו.

הכימאית לומדת את כללי העולם המיקרוסקופי, אטומים, מולקולות וצברים' ומבינה כיצד הם באים לידי ביטוי בעולם המקרוסקופי – תופעות מחיי היום יום, כמו היווצרות חלודה, פירוק מזון בגוף, חומציות יתר בקיבה, שתלים רפואיים או פיצוץ גרעיני.

השפה הכימית היא שפה מדעית בינלאומית שבה משתמשים רופאים/ות, ביולוגים/ות, חוקרי ביוטכנולוגיה, מהנדסים/ות, טכנולוגים/ות של מזון וקוסמטיקה, חקלאות, וכמובן כימאים/ות.

על התוכנית

מטרת תוכנית הלימודים היא להאיר ולהבהיר את הקשר בין הכימיה לחיי היומיום, לחיים טכנולוגיים ולתחומי דעת ועניין נוספים, ולתת מענה לצורך ההולך וגדל של הפרט והחברה להבין טוב יותר עקרונות בתחומי הכימיה, המהווים חלק מסוגיות סביבתיות, חברתיות, רפואיות, משטרתיות ואחרות שבהן דרושה מעורבות ציבורית. המגמה מקנה מיומנויות לחשיבה מדעית-כימית, מיומנויות בסיסיות לעבודת חקר במעבדה, והתמודדות עם טקסטים מדעים פופולריים.

נושאי הלימוד:
מושגי יסוד, מבנה האטום והטבלה המחזורית, הקשר הכימי, היבטים כמותיים בתגובה כימית, סוגי תגובות, חומצות ובסיסים, חמצון חיזור, כימיה של תרכובות מזון, אנרגיה כימית, תהליכים הפיכים, כימיה של סביבה, חומרים פלסטיים – חומרים מעשה אדם, חלבונים ודנ"א או מושגים בסיסיים בננו טכנולוגיה.

דרכי למידה:
שילוב של המחשות כמו מודלים מולקולריים, סרטים, מפות דיאגרמות, ניסויים והדגמות חווייתיים במעבדות בית בספר ומעבדות בלמונטה באוניברסיטה, סיורים במפעלים.

בחינת הבגרות:
מגמת כימיה היא מגמה מדעית הנותנת מענה בכניסה למוסדות אקדמיים מובילים הדורשים תשע יחידות ראליות (המגמה מצטרפת למתמטיקה) מלבד המבחן הפסיכומטרי ובחינת הבגרות, ומקבלים עבורה בונוס של 25% בממוצע המשוכלל של ציוני הבגרות.

בחינת הבגרות היא בהיקף של 5 יח"ל:
כיתות י"א-י"ב – הערכה חלופית 30%
כיתה י"ב – מעבדה בע"פ 15%, ובחינה חיצונית בכתב – 55%.

ייתכנו שינויים בבחינות בין כיתות י"א וי"ב, ובמועד ההערכה החלופית, בהתאם לרפורמה של משרד החינוך.

כישורים הנדרשים:
– סקרנות
– משיכה לעבודה במעבדה ונכונות להשקעה.

השארת תגובה