/ בית ספר הרטמן לבנים

סמינר ״דרום-אדום״

כיתות י׳ יצאו לסמינר שטח בדרום הארץ במיקוד על פריפריה ויישובי עוטף עזה

במסגרת הפרויקט החינוכי-חברתי של כיתות י׳, יצאה השכבה כולה לסמינר של יומיים בדרום הארץ. הסמינר הוא אירוע השיא של העיסוק השנתי בקהילות החברתיות השונות בישראל.

היום הראשון של הסמינר עסק בישובי הפריפריה, ובמהלכו התלמידים ביקרו באופקים ובנתיבות. התלמידים למדו מעדויות ישירות של תושבים על הפערים הכלכליים והחברתיים שיש במדינה. בנוסף הם נפגשו עם נציגים מהדור הראשון שעלה לארץ ושמעו מהם על החיים במעברות ועל הקושי  שהיה להם להשתלב בחברה הישראלית.

היום השני של הסמינר התמקד ביישובי עוטף עזה. יום זה התחיל בהשתתפות של התלמידים בעבודה חקלאית בשדה בצל בחולות חלוצה המשויכים ליישוב בני נצרים. לאחר מכן התלמידים המשיכו למפגש עם תלמידי תיכון עין הבשור. אחר הצהריים השתתפו התלמידים בסיור ביישוב נחל-עוז, שחשף עבורם לראשונה את המורכבות של החיים בצמוד לרצועת עזה. היום הסתיים  בצפייה בסרט בסינמטק שדרות.

הן לתלמידים והן למורים הסמינר היה חוויה  חזקה ומשמעותית. ההזדמנות להיפגש עם תושבי הפריפריה והדרום בארבע עיניים הייתה מלמדת ולדברי התלמידים, זו הייתה עבורם ההזדמנות המשמעותית ביותר ״לצאת מהבועה הירושלמית״, ו-״להבין מקרוב מה זה אומר אזעקת ׳צבע אדום׳״.

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics