/ מדרשיית הרטמן לבנות

חדשות המדרשייה – סיון תש"ף

Photo by ian dooley on Unsplash
Photo by ian dooley on Unsplash

שלום וברכה!
אנו שמחות להמשיך לכתוב לכם ולשתף במתרחש במדרשיה בזמן האחרון. אתם מוזמנים לקרוא, להתעדכן ולהיות שותפים במפעלים החינוכיים שלנו.

לקראת החופש הגדול וסוף השנה, אנו מאחלות לכם, הורים יקרים, ותלמידות יקרות, קיץ טוב, קיץ מחזק, עם בשורות טובות, בריאות ושמחה.

למרות תקופה לא פשוטה, מגבלות ונהלים שמשתנים כל הזמן, אנו מתאימות את עצמינו ומצליחות ליצור שגרה מבורכת במדרשייה, עם שלל פעילויות, שיעורים וערך מוסף.

לימוד בית ספרי לקראת חג השבועות
שבועות, חג מתן תורה הוא אחד השיאים של השנה שבו אנו חוגגות, יחד עם עם ישראל את לימוד התורה. בחרנו השנה לעסוק בנושא של "מסורת ופרשנות" ולבחון כיצד המסורת מכילה דרישה וכלים לפרשנות מתוך מחויבות לבית המדרש ולתורה. נושא זה נמצא בלב העשייה החינוכית והדתית שלנו בבית הספר, וכן ממשיך את הנושא השנתי בו עסקנו השנה מהיבטים שונים: "פתוח סגור פתוח". למרות שלא ניתן היה להתכנס ולחגוג יחד, בשל מגבלות הקורונה, בחרנו למצוא את הדרך ללמוד יחד כקהילה לקראת שבועות. הלימוד התחיל בשיעור פתיחה לנושא עם המחנכות בכיתות וצוות בית המדרש, ובערב נפגשנו עם ההורים והבנות דרך הזום לערב לימוד קצר עם הרב ד"ר דניאל הרטמן, אשר היווה שיא של יום עיון שהתקיים במדרשיה לקראת שבועות. היה תהליך למידה משמעותי וערב קהילתי נעים ומכובד.

לימוד לקראת שבועות

בנוסף, רגע לפני שבועות, בנות שכבת י' זכו להשתתף בפרוייקט חסד של חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות מטעם מנהל קהילתי גינות העיר.

כיתות ז'- ח' בגן חיות- כיתות ז' וח' יצאו ליום כיף לכבוד סיום השנה בגן החיות התנכי בירושלים. היום נפתח בפעילות חווייתית שהבנות הכינו, סיור בגן החיות, ופעילות סיכום של המחנכת. היה יום חווייתי ומגבש.

כיתות ט'- בסיור ערב בארמון הנציב, שכונת אבו טור- הסיור התחיל בטיילת ארמון הנציב, עם הסברים והדרכה של דודו בן- אבו, משם הבנות המשיכו לשכונת אבו- טור, שם הבנות שמעו את הסיפור המיוחד, ומשם התקדמו לתצפית במשכנות שאננים, שם הבנות שמעו על הסיפור של מלחמת ששת הימים.

כיתות י' בהר הרצל- בנות כיתה י' יצאו לסיור בהר הרצל ובמוזיאון הרצל. הנושא סביבו נסב הסיור היה – נשים בהר הרצל- על הנשים הקבורות בהר וסיפור חייהן, על הייחודיות של לחימה נשית ואתגריה ושאלות של מנהיגות ומגדר. במוזיאון התלמידות חוו את תהליך צמיחתה של התנועה הציונית סביב דמותו המרתקת של הרצל. הסיור היה כחלק משלל פעילויות שנעשו השנה בנושא של זהות- כשנה של קבלת תעודת זהות.

בימים אלו אנו ממשיכות בתהליך הפרידה משכבת י"ב, ועושות ככל יכולתינו לאור מגבלות הקורונה. מכיוון והמורים לא יוכלו להשתתף במסיבת הסיום- קיימנו מפגש פרידה מרגש של הבנות והמורים, עם דברי ברכה ופרידה, חלוקת מכתבים ופעילות קצרה משותפת. אנו מאחלות לבנות הרבה הצלחה בהמשך ונמשיך להיות אוזן קשבת ובית חם.

גם את היום האחרון של השנה- יום חלוקת התעודות- הצלחנו לציין באופן מרגש, מיוחד ומשמעותי. המחנכות פתחו בכיתות עם הבנות, ואז כולנו התחברנו לזום בית ספרי (כל כיתה בכיתתה…) היו ברכות, דברי פרידה, איחולים ובעיקר הרגשה של ביחד! בנות י"ב בירכו את בנות המדרשייה, חגית דיברה, נפרדנו מאביטל ברנר- כהן שיוצאת לדרך חדשה ומהמורה נורית צין שפורשת לגמלאות, מועצת התלמידות הכינה סרטון מרגש לחגית כאות תודה והוקרה על ההובלה המדהימה שלה את המדרשייה השנה. לאחר מכן, הכיתות המשיכו בפעילות יצירתית בכיתות ואז קיבלו תעודות.

גם בקיץ – אנו כאן בשביל התלמידות. המחנכות יצרו קשר עם התלמידות לקראת מפגש משותף במהלך הקיץ.

אנו מזמינות את ההורים והבנות לפנות אל המחנכות ואל היועצות בקיץ לכל צורך שהוא.

אנו מאחלות לכולם קיץ בריא ובטוח!

נשתמע בשנה הבאה…..

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics