/ ראשית - מיזם התנ"ך

דיבייט

Image by Gerd Altmann from Pixabay
Image by Gerd Altmann from Pixabay

דיבייט הוא ויכוח תחרותי, שבו הקבוצות מגנות על נושא מסוים או תוקפות אותו. בדיבייט יש שני צדדים שדנים בנושא מסוים, צד אחד יטען בעד הנושא, ואילו הצד השני יטען כנגדו.
המטרה: לנסות לשכנע את השומעים.

כיצד עושים את זה?

לאחר חשיפת הנושא, יש לכל קבוצה  15 דקות להתכונן לדיבייט. בזמן ההכנה, אסור להם להתייעץ עם אף אחד מחוץ לקבוצה, ואף לא להשתמש באמצעים אלקטרוניים. למה אסור לחקור נתונים בזמן אמת? הרעיון הוא לעבוד בעיקר על לוגיקה – בחירת הטיעונים הנכונים, ופיתוחם באופן הכי משכנע.

הטיעון חייב לכלול את המרכיבים הבאים:

  • פתיחה, שבה מוצג נושא הטיעון.
  • שלושה נימוקים המחזקים את הטיעון, כולל ציטוטים מהטקסט (ניתן גם להתבסס על פסוקים אחרים מהתנ"ך).
  • נימוק הסותר את הטיעון שהוצג, ולמולו היתרון של הטיעון המקורי.
    סיכום, שבו מוצגת העמדה האישית בנושא.
  • תוך כדי הטיעון יש לשלב אמצעים רטוריים, לדוגמה: מילה מנחה, מטאפורות, דימויים, אמצעי המחשה, העצמה-הקטנה, דוגמאות.
  • כדאי להשתמש בשפה שונה משפת הדיבור, ולשלב מילים גבוהות וביטויים מיוחדים.

מתאים לנושאים מעוררי מחלוקת בתנ"ך, או לנאומים מעוררי השראה, או כסיכום נושא.

עוד בנושא
הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics