24 בספט׳ 2020
כמו בתפילות יום הכיפורים, סדרת "מסליחות לשיחות" מסתיימת עם הפיוט "אל נורא עלילה" ועם פרשנות מפתיעה ואמיצה למילותיו, שמציגה הרבה תמר אלעד-אפלבום
23 בספט׳ 2020
אפשר לקרוא את השורות של הפיוט "כי הנה כחומר ביד היוצר" כתיאור של חוסר אונים ותלות מוחלטת, אבל אפשר גם להכיר את היחסים שבין היוצר לחומר - ואז לקרוא את הפיוט מפריזמה אחרת
22 בספט׳ 2020
בעשרת ימי תשובה קוראים בעדות המזרח "יה שמע אביונך" ומבקשים מחילה, אבל בתהליך התשובה קיים אבסורד מובנה - איך אפשר "למחוק" משהו שכבר קרה? כיצד ניתן להשיב מצב לקדמותו?
21 בספט׳ 2020
למרות הרצון הטוב, והחרטה הכנה, ברוב המקרים אחרי הימים הנוראים ותהליך התשובה - אנחנו חוזרים לסורנו. הרמב"ם מציע שתי דרכים לחזרה בתשובה, אבל אולי שביל הזהב עובר דווקא ביניהן?
17 בספט׳ 2020
ראש השנה הוא "יום זיכרון תרועה", ואכן הזיכרון הוא משמעותי, אבל אסור להמעיט גם בחשיבותה של השיכחה. אחרי הפיוט "אחות קטנה", ד"ר חנה פנחסי בשיעור חשוב לקראת הימים הנוראים - ולחיים
16 בספט׳ 2020
"השמים משתנים לעיני החקלאים, השכנים מתכוננים לימים הנוראים" - לאנשים שונים יש גישות שונות לחיים, לאמונה ולתשובה, ועל כך בביצוע ל"שיר תשרי" ובדבריו של חתן פרס ישראל פרופ' משה אידל
15 בספט׳ 2020
בפיוט "אתה נגלית" מסופר על אלוהים שמופיע אל מול העם במעמד הר סיני. תורת הקבלה רואה בתהליך התשובה את החזרה של האדם אל קרבת האלוהים, ורבי נחמן מברסלב לוקח את זה צעד נוסף קדימה
13 בספט׳ 2020
הפיוט "אדון הסליחות" מציג את האלוהים כמי שמוכן למחול. בלי הידיעה שישנה אפשרות שהכישלונות שלנו יימחקו כליל - אין כל אפשרות לתהליך של תשובה
13 בספט׳ 2020
הפיוט "בן אדם מה לך נרדם" פותח את עונת הסליחות. מעבר לקריאה להתעוררות אישית, אפשר לראות בפיוט גם פנייה לחברה: לזהות ולאתגר את הדפוסים הקיימים