תמכו בנו

/
EN

תמכו בנו

הצטרפו לניוזלטר שלנו

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הכלכתבות חדשותוידיאו

10 במאי 2023

17 באפר׳ 2023

טקס "התכנסות ליום השואה" המרכזי נערך במכון הרטמן לאור הרעיון "האחריות לזכור; לזכור באחריות", מתוך דגש על תקוותיהם של הנרצחים, של השורדים ושלנו

17 באפר׳ 2023

ד"ר שלמה שאלתיאל היה ילד בסופיה, בולגריה, כאשר הממשלה המקומית ביקשה להסגיר את היהודים לגרמניה. אלא שהעם הבולגרי לא נתן למזימה הזו לצאת לפועל. זהו סיפורו

29 במרץ 2023

טקס "התכנסות ליום השואה" המרכזי נערך במכון הרטמן לאור הרעיון: "האחריות לזכור; לזכור באחריות", מתוך דגש על תקוותיהם של הנרצחים, של השורדים ושלנו

27 באפר׳ 2022

החל משנות ה-60 זיכרון השואה הפך ממוקד יותר ויותר בהיבט הטרגי של המאורע והתעלם מהסוף האופטימי. אבל חשוב שנזכור - ניצחנו

27 באפר׳ 2022

בבלוק הילדים באושוויץ, שפעל עשרה חודשים בלבד, היה אזור שננעל מדי ערב ובו שני דברים חשובים - תרופות וספרים. טלי אשר על כוחם המרפא של ספרים, אז וגם היום

24 באפר׳ 2022

טקס "התכנסות ליום השואה" המרכזי נערך במכון הרטמן בסימן "האחריות לזכור. לזכור באחריות"

24 באפר׳ 2022

כרמה בן יוחנן, אלכס צייטלין

השואה הביאה למפנה ביחס הנצרות ליהדות, ומאמינים רבים של הכנסייה כבר לא רואים בעם היהודי את רוצחיו של ישו, אלא את העם שהביאו לעולם. ד"ר כרמה בן יוחנן על המורכבויות בפיוס בין דתי

27 בינו׳ 2022

"חיים שלמים איים עלי צל השואה, אבל לאט לאט הבנתי, שהסיפור האישי ביותר שלי, השתיקה שהייתה, משותפת לאלפים רבים. עם הזמן הבנתי שרק יחד נוכל לשאול - מהו זיכרון השואה?"

16 בינו׳ 2022

איך אפשר לעצב את זיכרון השואה כאחריות חברתית וכמחויבות אישית? מהו תפקיד זיכרון השואה היום? ואיך ממזגים בין "האחריות לזכור" לבין "לזכור באחריות"?

13 בספט׳ 2021

אלי ויזל עסק בקושי להמשיך ולהתפלל בתוך אימי השואה ולאחריה. באופן מפתיע, אחד ממאמריו מגלה דמיון לתפיסה המסורתית, הרואה בתפילה הצטרפות לשרשרת הדורות יותר מאשר פנייה לאלוהים

7 באפר׳ 2021

הצטרפו אל מעגל זיכרון חווייתי ואישי שנועד להדגיש את זיכרון היהודים שנספו ולהנציח את המאבק לחיים. בהשתתפות: נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרב בני לאו, ושורדי השואה הלינה בירנבאום, צבי גיל וגילה ענבר ישראלי

5 באפר׳ 2021

ד"ר רני יגר ביקש מאמו, שורדת שואה מבולגריה, לספר לחברי קהילתו על הצלת היהודים במדינתה. כשחיפש לומר "יזכור" לחסידי אומות העולם שסייעו לה, נדהם לגלות שאין תפילה כזו. אז הוא כתב אותה

27 בינו׳ 2021

השואה הייתה מופע קיצון של רוע, אכזריות ופאשיזם. כעם שעבר את הזוועות האלה, עלינו להכיר בכך ולעמוד הכן כדי להגן על הדמוקרטיה, שלטון החוק, ההגינות, ההיגיון והסובלנות

14 במאי 2020

חלקו הראשון של טקס ה"התכנסות ליום השואה" נערך לאור הרעיון "האחריות לזכור". חלקו השני נותן דגש על החשיבות "לזכור באחריות"

14 במאי 2020

ה"התכנסות ליום השואה" היא מפגש זיכרון אישי שבו המשתתפים לוקחים חלק פעיל תוך קריאה ב"הגדה ליום השואה". כאן תוכלו להוריד את ההגדה המתאימה ביותר לטקס שאתם מבקשים לקיים

19 בדצמ׳ 2019

לרגל צאת ספרה החדש, פרופ' מיכל גוברין מספרת על אהבתה לירושלים, מתארת את קשריה עם הרב סולוביצ'יק, הרב צבי יהודה קוק והפילוסוף ז'ק דרידה, וגם קוראת לחשיבה מחודשת על זיכרון השואה

6 ביוני 2019

עם עבר ועתיד שסוגרים עלינו, לא נותר לנו מרחב לחיות בו אלא ההווה" ליאון וינר דאו במאמר חדש הגורס שאנחנו תקועים בין עבר ועתיד הסוגרים עלינו, הפיתרון לדידו דווקא נמצא בטיפוח מחדש של עולם מיתי יהודי וחג השבועות הוא הזדמנות מצויינת להתחיל

28 באפר׳ 2019

את הביטוי "הבנאליות של הרוע" טבעה חנה ארנדט כדי לתאר את הפער בין דמותו הרגילה והאפרורית של אדולף אייכמן, כפי שזו הצטיירה בעיניה, לבין הזוועות שחולל. לקראת יום השואה עומדת ד"ר שלומית הרוש על ההיבטים ה"בנאליים" השונים שגלתה ארנדט באייכמן, ועל הפרדוכס שניסתה להעביר באמצעות הביטוי מעורר המחלוקת שטבעה

ראו עוד
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics