תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

יציאת מצרים

יציאת מצרים

הכלכתבות וידאו

24 באפר׳ 2022

"שבירת שבר", "הכבדת הלב" ו"זרוע נטויה" הם שלושה ביטויים שתופסים מקום של כבוד בסיפור יציאת מצרים. ד"ר מולי ברוג מברר מה פשרם - וסבור שכמו בני ישראל, גם הם עלו ממצרים

13 באפר׳ 2020

יציאת מצרים מסופרת על פי רוב בראי היציאה הפיזית של בני ישראל ממצרים והפיכתם מעבדים לבני חורין, אבל סיפור יציאת מצרים הינו מופת של התייצבות, של בודדים ושל עם

19 בינו׳ 2020

ספר שמות נפתח בהדגשת העוצמה הנשית, ובהצגה של מגוון נשים שרוקמות את קיומו של העם. איזכורן שוב בסוף הספר מייצר מסגרת לאמירה: בזכות נשים נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן גם הוקם המשכן

16 בינו׳ 2020

היחס של מצרים לעם ישראל נמצא על פרשת דרכים בין שתי פרשות השבוע: בסוף ספר בראשית, המצרים מגלים יחס מכיל ומקבל כלפי עם ישראל, אך בתחילת ספר שמות הם מתנכרים להם. כדאי ללמוד מכך על היחס לערבים אזרחי מדינת ישראל

17 באפר׳ 2019

שרגא בר און במאמר מיוחד לפסח הדן במהות החירות בהגדה ובסיפור יציאת מצרים

14 באפר׳ 2019

מצה על שום מה? למרות ההסבר שמצוי בהגדה למנהג אכילת המצות בפסח, זאב פרבר במאמר מיוחד לחג בו הוא בוחן הן את ההגדה ואת סיפור יציאת מצרים וההבדלים שביניהם להסבר למנהג העתיק

11 באפר׳ 2019

יציאת מצרים, העומדת במרכזו של חג הפסח, היא הסיפור המכונן של העם היהודי. האם מבעד לערפל של אלפי שנים ניתן לקבוע אם האירועים עליהם אנחנו מספרים בליל הסדר התרחשו מבחינה היסטורית

22 במרץ 2018

הסופרת והמסאית היהודיה ז'קלין כהנוב הגדירה את עצמה כ"לבנטינית", כמי שבזהותה מתערבבים המזרח, ערש הולדתה ותרבותה, והמערב, שאליו נחשפה ולתוכו גדלה. חג הפסח שחגגה במצרים בילדותה מגלם בתוכו את המתחים השוזרים את דמותה וכתיבתה: בין מזרח למערב, בין עבר להווה ובין יהודיות למצריות

20 במרץ 2018

ד"ר אורית אבנרי בפרשנות חדשנית לסיפור יציאת מצרים כלידה.

5 באפר׳ 2017

ראיון עם ד"ר תומר פרסיקו עורך 'הגדת היובל', פירושים של אנשי רוח לטקסטים של ההגדה

13 באפר׳ 2016

12 בפבר׳ 2013

הקמת מדינת ישראל כהמשך ישיר למעמד הר סיני: לא רק שהציונות שחררה את רצונה של האומה להפוך אחראית מבחינה פוליטית, היא הפכה את עם ישראל מעם סביל המקבל את תורתו וממתין לגאולה, לאומה בעלת ברית שווה עם האלוהים.

23 בדצמ׳ 2010

מי שמודע לכך שנקודת הראשית של זהותו היא כור הברזל, לעולם לא ימדוד את חייו באמות מידה נהנתניות, אלא באמות מידה של משמעות שצורפה בכור מחצבתו, אפילו בשעה שכבר יישב תחת תאנתו

4 במרץ 2010

פרשת כי תשא מגוללת בפנינו את השבר הגדול בעקבות בניית עגל הזהב ע"י בני ישראל. דווקא מתוך השבר , הכעס והמילים הקשות בין אלוהים למשה, צומח קשר ומתפתחת קירבה מיוחדת במינה

11 בפבר׳ 2010

בפרשת משפטים מעמידה התורה את דין העבד העברי, התורה איננה עוקרת את תופעת העבדות, אך משנה אותה מן השורש. משה מאיר מסביר

28 בינו׳ 2010

בפרשת בשלח מתקיים משחק המילים – "נחם" ו"ינחם", במטרה למקד את הקשב שלנו – הקוראים - במושג ה"הינחמות". אך מהי ההינחמות?

21 בינו׳ 2010

בפרשת בוא לצד המאבק המציאותי על מצבם של בני ישראל, האם ישארו עבדים או יצאו לחופשי, מגלמת הפרשה מאבק נוסף, מאבק על התודעה, משה מאיר מסביר.

14 בינו׳ 2010

זיקות ויחסים בין בני אדם הם השתקפות של הזיקות והיחסים בין אלוהים לאדם. אנשים משתנים. האם שינוי שחל באחד מבעלי הברית הוא עילה להפרתה?

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics