22 באוג׳ 2024
בפאנל שיוחד לפתיחת שנת הלימודים בתוכנית "משב לחדשות" דיברה רונית הד על הוראת יהדות בבתי ספר חילוניים ואמרה: "הדתה היא רק כאשר מנסים לכפות ערכים מזווית מסוימת"
30 במאי 2024
פרשת "בחוקותיי" זכתה לכינוי "פרשת התוכחה הקטנה" - ואפשר ללמוד ממנה שתוכחה אמיתית דורשת התייצבות אמיצה וכנה ויכולת לומר דברים שלא נעים לשמוע באופן שיישמעו
2 בפבר׳ 2023
להשקיע בקהילות מכל הסוגים, לבנות מרכזים פיזיים לשיח על יהדות, לתמוך בארגונים רבניים שרואים את הציבור הרחב, או לקדם מסורות יהודיות מכל העולם. רבנים ורבות מציעים לאבי מעוז איך לעבוד עם התקציב
16 בינו׳ 2023
הזהות היהודית שלי נשענת על ויכוחים, התנגשויות ומתחים פנימיים בין תפיסות מוסריות שונות בתרבות שלנו. זה לא שווה פחות מתפיסה שרואה ביהדות סט ערכים סגור שנובע ממקור סמכות אחד
7 ביולי 2022
במגזר החרדי מדגישות מקראות הלימוד את הפער בין יהודים ללא יהודים, הדתיים-לאומיים מתבדלים רק מהערבים ובמגזר הממלכתי מבדילה הנרדפוּת את היהודים, ומצדיקה אותם בעימות הישראלי-פלסטיני
29 ביוני 2022
בעיני רוחו ביאליק ראה את כל חיי העם - כולל הכלכלה, החקלאות, התעשיה והמסחר כחלק מ"התרבות העברית". השינוי הנוכחי בהוראת מדעי הרוח בישראל עשוי להתאים לתפיסה זו
9 ביוני 2022
כמורה, נקרעתי בין ההכרח שלי ושל תלמידיי לשנן ולעמוד בדרישות כדי להצליח בבגרות, לבין הרצון לחשוב ולעורר דיון - כדי להצליח בחיים. הרפורמה החדשה עשויה לפתור את המאבק היומיומי בסד הבגרויות
17 בפבר׳ 2022
בתיאוריות פסיכולוגיות מבחינים בין שינוי שנוצר מעימות ישיר עם בעיה לבין שינוי שנוצר הודות להתערבות של גורם חדש ולא צפוי. לפעמים דווקא השילוב של שניהם יכול להוביל אותנו לפיתרון הרצוי
15 בפבר׳ 2022
משרד החינוך מבקש לבטל חלק מהבגרויות המצריכות שינון של חומר לטובת "למידה משמעותית". הבעיה היא שאי אפשר לתת פירוש משמעותי לדברים, בלי ידע רחב היקף אשר נקנה בלימוד שיטתי, אפילו טכני
26 באוג׳ 2021
"ההשטחה של התקשורת שלנו עם המעבר לממד הדיגיטלי חייבה אותנו לחשוב על פתרונות חדשים איך להתחבר אחת לשנייה. היצירתיות הייתה אינסופית". קרן הראל גורדון ממדרשיית הרטמן לבנות חוזרת ללמד בקורונה – ומספרת על מה שלמדה אשתקד
24 באוג׳ 2021
"אם הייתי רגיל לבוא לכיתה עם רעיון מרכזי, לשאול שאלה מרכזית, לנהל עליה דיון בהשתתפות כמה תלמידים ולצאת בתחושה שהיה שיעור טוב – בזום זה לא החזיק אפילו חמש דקות". שי גיליס מתיכון הרטמן לבנים חוזר ללמד בקורונה – ומספר על מה שלמד אשתקד
11 במרץ 2021
יהודים, ערבים, חילונים, דתיים וחרדים – אם המתחים הקבועים בין הקבוצות האלה לא הספיקו, משבר הקורונה הפך אותם למשמעותיים יותר. כנס "מן הבארות" נדרש לאתגר
19 בינו׳ 2021
במינהל החינוך הדתי החליטו להילחם בנקוד.ה שמוסיפה לשון נקבה למילים. ד"ר חנ.ה פנחסי חושבת שבמקרה הזה הם רק הפסידו. נקוד.ה!
7 בינו׳ 2021
זה יכול להיות משחק וידאו, בדיחה על חשבון אחד הנערים בקבוצת וואטסאפ, או "כאפה" חברית – כל אלה מעודדים עמדה גברית אלימה, שמדכאת אופציות לגבריות אחרת. כתבה שנייה בסדרה "יומן נעורים"
3 בספט׳ 2020
כאנשים פרטיים אנו מבינים שהמציאות שלנו יכולה להתהפך בין רגע בעקבות אירוע דרמטי או פגישה מטלטלת, לעומת זאת - העם, התרבות, המדינה והמורשת שלנו נראים לנו יציבים וקבועים. זה לא כך
24 באוג׳ 2020
"בתוך הלחץ והדאגה שהביאה עמה הקורונה, עלולה מערכת החינוך לחטוא למשימה הראשונה שלה - לשמור על רווחתם ועל שלומם הנפשי של התלמידים". מאמר לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א
26 ביולי 2020
במפגש הרביעי בסדרת "עוברים מסך" משוחח אלון מור עם הבמאית נטע לוי על רב-תרבותיות, ואיך אפשר להתמודד איתה בכיתה ישראלית
14 ביוני 2020
השינוי הרצוי בחברה החרדית לא יתרחש בעקבות תמריצים כלכליים או לימודי ליבה, אלא דווקא כתוצאה מחשיפה לתכנים תורניים והיסטוריים המהווים אלטרנטיבה לתפיסות המקובלות במגזר. בצל משבר הקורונה, ד"ר אהרן איתן מציע תיאוריית שינוי חדשה שבמוקדה ההבחנה בין שני סוגים של חרדיוּת