מה קורה כשתלמידי מקצוע "תרבות יהודית-ישראלית" בבית הספר רבין תל מונד יוצאים למסע של תיקון עולם?
כתבה: איריס כץ, רכזת שכבה ט'
זה מסע בו כל תלמיד כוכב. המסע "מזריח" כוכבים בשמי השכבה. הוא מאיר צדדים של ילדים שלא תמיד אור הפלורסנטים מאיר אותם. מתחילת השנה ועד היציאה למסע חולקו תפקידים לכל תלמידי השכבה כאשר הרעיון הוא שלכל תלמיד יש תפקיד! התלמידים התחלקו לצוותים: צוות מנהלות שכבה, צוות הדרכה, צוות מסלולים, צוות ערבי הווי ועוד…
המסע השתלב ובלימודי תרבות יהודית ישראלית בשכבה בנושא "תיקון עולם״. בהובלת רכזת השכבה איריס כץ, ובשיתוף פעולה בין צוות החינוך ומורי של"ח, יצאה השכבה למסע אישי חברתי החושף את התלמידים לשונים מהם ומקדם שיח פתוח, מכיל ומקבל. המסע כלל מפגש וטיול משותף עם אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות.
בערב היום הראשון של המסע הצטרפו אלינו חברים בעלי מוגבלות גופנית והתקיימה שיחת היכרות בה שיתפו אותנו וסיפרו את סיפורם האישי ותארו את חיי היומיום שלהם.
למחרת יצאנו יחד למסע משותף עם האורחים.
ביום השני יצאנו יחד לפארק הירדן. נעזרנו בחברת paratrek המתמחה במתן פתרונות עבור אנשים עם מוגבלויות וצרכים שונים ומאפשרת להם לצאת לטבע, לטייל וליהנות ממנו. מנקודה לנקודה הובילו התלמידים את האורחים באמצעות הטראקר, שהוא כלי המאפשר לאנשים עם מוגבלות בתנועה לטייל במסלולים שאינם נגישים בחיק הטבע ובתנאי שטח. היתה זו חוויה חשובה ומשמעותית. בתום המסע קיימנו שיח משותף.
ביום השלישי והאחרון למסע ערכנו קיפולים וניקיונות בניצוחן מנהלות המסע ומנהלי הכתות. משם יצאנו למסלול קצר בהר ברקן, נהנינו מנופים מדהימים ולאחר מכן שמנו פעמינו לתל מונד, בתחושת סיפוק אדירה וגאווה לאחר שלושה ימים מאתגרים, מיוחדים ומשמעותיים.