/ מיזם התנ"ך

כתיבה באזורים

הרעיון שלפניכם יכול להתאים לעיבוד פרק נלמד, או כלימוד ראשוני של פרק.

איך זה מתבצע?

מחלקים לתלמידים.ות את השרטוט המצורף, ומבקשים מהם למספר כל אזור. אזור האליפסה מקבל את המספר 7.

מתניעים לכתיבה (לשיקול דעת המורה – ניתן להחליף מתניעים) – לכל מתניע 5 דקות (בערך):

אזור 1: מחשבות ראשונות על הטקסט.

אזור 2: דוגמאות מהטקסט – התחברות לטקסט דרך משפט / פסקה, פעלים וכיו"ב.

אזור 3: "תרגום" – אם הפרק היה מוזיקה – איזו מוזיקה הוא היה?; אם הפרק היה פסל – תארו את הפסל, איפה הוא מוקם?; כתבו את הפרק בסגנון אחר (שירה, מחזה ועוד); ציירו את הפרק. יש לבחור משימה אחת.

כאן המקום לעצור לסבב של שיתוף בכיתה / בקבוצות.

אזור 4: לשאול שאלה על משהו קשה / מציק / מעצבן בפרק.
אחרי 3-2 דקות, לתת עוד משימה: לענות על השאלה ששאלתם.

אזור 5: עם איזו דמות אני מזדהה? מדוע? או: עם איזו דמות אני ממש לא מזדהה? מדוע?

אזור 6: לבחור משפט שלדעתכם הכותב השקיע בו הכי הרבה, ולהסביר מדוע הוא השקיע בו הכי הרבה? מה הייתה מטרתו?

אזור 7: לתת כותרת לפרק, מתוך מילות הפרק עצמו.

לסיום, שיתוף בכיתה של כל הכותרות.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics