כיצד להפוך שיח ערכי-רעיוני לאורח חיים בית ספרי מעשי
אחת ממטרות החינוך בבתי הספר הממלכתיים במדינת ישראל היא "להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל במדינה יהודית ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים", כאשר הביטוי "חינוך לערכים" נשמע בכל מיני הקשרים בשיח התרבותי במדינת ישראל. השאלה העיקרית המתבקשת משיח כזה היא כיצד מתרגמים שיח ערכי, העוסק ברעיונות ובאידאליים, לחלק מאורח החיים הבית ספרי, לעמוד השדרה החינוכי של בית הספר. בהשתלמות נבחן אילו כלים מעמידה התרבות היהודית לרשותנו, בבואנו לממש את חזון בית הספר ולגשר בין תלמוד למעשה. הלימוד בהשתלמות ישלב לימוד מקורות ובירור אישי וצוותי.
מורים על-יסודי
8 מפגשים של 3 שעות אקדמיות.
1 מפגש של יום עיון מלא במכון הרטמן (7 שעות אקדמיות)
סה"כ: 30 שעות.
מטרת המטלה היא לכתוב תכנית רעיונית ראשונית המתארת את הדרך המעשית להטמעת ערך כחלק מהשפה הבית ספרית.
פירוט המטלה יימסר למשתלמים.
(היקף כ – 3 עמ')
בשער העבודה יירשמו באופן ברור הפרטים הבאים:
א. שם ההשתלמות, והסמל הפדגוגי שלה.
ב. שם המוסד שבו התקיימה ההשתלמות וכתובתו.
ג. נושא העבודה.
ד. שם מגיש העבודה + ת.ז.
ה. שם בודק העבודה.
ו. שם רכז ההשתלמות או מנהל המוסד.
ז. תאריך ההגשה.