מעורבות חברתית
רכזים: יהושוע דרורי וביני מאיר

תוכנית המעורבות החברתית היא העשייה המוכרת ביותר של תלמידי תיכון הרטמן לבנים, וזו מתקיימת כבר למעלה מעשר שנים וכללה עד כה עשרות סוגים של יוזמות ופעילויות. להלן כמה דוגמאות לעשייה מבורכת זו.

אחד הענפים המרכזיים של המעורבות החברתית חג סביב נושא המזון.
פעילות ״מועדון ארוחת הבוקר לקשישים״ במסגרתה תלמידי כיתות י' הכינו  אחת לשבוע ארוחות בוקר ויצאו על אופניים לבתיהם של קשישים בשכונת קטמונים, לאכול עמם, לשוחח, ללמוד מהם ולעזור. הפעילות נעשתה בשיתוף  עם לשכת הרווחה דרום ובליווי של עובדים סוציאלים.
במסגרת הפעילות של ״חלוקת סלי מזון״, התאימו תלמידים סלים אשר הולמים את צרכיהם של משפחות עולים, משפחות מרובות ילדים או משפחות בעלות צרכים מיוחדים. בנוסף, התלמידים עשו שותפות עם הקרן לידידות ואשל חב״ד  ודאגו לכמאתיים סלים נוספים שחולקו ברחבי העיר.  את העשייה הזו ליווה פרויקט בשם  ״מזון בכבוד״ שהיה פיילוט ייחודי בניהול המדינה אשר סייעה למקבלי סלי המזון להזמינם דרך האינטרנט באמצעות כרטיסי תשלום נטענים. התלמידים היו שותפים בבניית הפרויקט ובהפעלתו בירושלים.

ענף מרכזי נוסף של התוכנית עוסק בשיפור החברה בירושלים. בפרויקט ״שומרי היערות״ נפגשים התלמידים עם מקביליהם ממזרח העיר ועוברים הכשרה לפוך לצוות למניעת הצתות ושרפות קיץ באזור ירושלים. בפעילות ״משפצים את השיח בדו״ מבקרים התלמידים אצל פצועים מכל הדתות שנמצאים בבתי חולים לאחר שנפגעו בפשעי שנאה (נעשה בשיתוף עם פורום תג-מאיר). פרויקט ״נולדו מהגרים״ שולח את התלמידים להתנדב  בגן לילדי- מהגרים בבית שמואל, שם הם נחשפים  למורכבות הפוליטית של תופעת ההגירה בישראל. נחשפים לתופעת ההגירה בישראל על מורכבותה הפוליטית ובעיקר לפניה האנושיים – מתוך המפגש עם הילדים והמשפחות. בשלב הבא: יצירת קשר בין משפחות תלמידינו למשפחות הילדים בגן, כדי לסייע בתחומים שונים.

לצד אלו ישנים פרויקטים קטנים יותר אך עדיין בעלי משמעות רבה, כגון: טיפול התנדבותי בצער בעלי חיים בירושלים, ״ספרייתני״ – במסגרתו מחולקים ספרי לימוד ל-800 ילדים ממשפחות נזקקות בעיר. "אנונימים ויש שם" – בו התלמידים מלמדים ׳מכורים נקיים׳ להשתמש במחשב. ועוד עשרות מיני פעילויות התנדבות הכוללות: ביקור תלמידי בעלי אוטיזם, תפילות בבתי אבות, פעילויות בבית ספר לעיוורים, עבודה עם עולים חדשים באולפן ועוד ועוד.

השארת תגובה