/ בית ספר הרטמן לבנים

כיתות י״א-י״ב סמינרי פתיחת שנה בצפת ותל-אביב

השבוע התקיימו שני סמנרים משמעותיים לכיתות יא-יב.

סיכום סמינר יב מפי המחנכים זיו יגל Ziv Yagel ורוביק שריד:
סיימנו יממה משמעותית וחוויתית וראינו ברכה בעיר הגדולה תל-אביב.
הגענו ברכבת למקום ששמו המקום. במשכנו של ביאליק שמענו על דרישת הרוח והחיפוש דוקא בתוך המולת הכרך הגדול.
משם בציעידה ארוכה לכיכר אתרים למרחב החברתי. מקום מדהים ששוכן במקום בו שכן בעבר מועדון מפוקפק והפך למקום של תיקון ודיבור על חוליי החברה. החשיפה לא היתה פשוטה אבל ניכר על הבנים שהשנים של דיבור תמידי בשיעורי המגדר נתנו את האפשרות לפתוח את הנושאים של חשפנות וסביבת .התפעלנו מבגרותם של הבנים.
אחרי ארוחת ערב דשנה יצאנו לסיור בנווה צדקת בהדרכת רן שריד,אח של.., פסענו בעולם של חלוצים וחולמים ובשיא הסיור הגענו לביתו של הרב קוק ולמדנו מתורתו.
התחנה הרביעית היתה ישיבת אורות שאול בדרום תל אביב. היתה פגישה נרגשת עם בוגרנו ניר צוקר ניר צוקר שבשיחה איתו שמענו איך מגשרים על הפער בין עולם התיכון לעולם הישיבה. ניר עמל על המשך התוכנית שיעור קצר ולימוד בקבוצות עם תלמידים בישיבה.
אנחנו כבר קרובים לחצות והחברה לא מאמינים שהם סוחבים….נסענו לנמל יפו שם זיו במומחיות רבה הוביל אותנו להתבודדות משמעותית קרובים קרובים למים הבנים שתפו פעולה וידאו לתאר את שעברו סיימנו בריקוד מתוק ודיבוק חבורה.
אחרי כל המטען שצברנו הגענו לבית כנסת ושם בהתלהבות שכבתי אמרנו סליחות בנעימה ובהשראה.

מדברי מחנכי יא איתמר נחמני ודודי פויכטונגר:
סיימו הבוקר סמינר צפת.
הסמינר היה בסימן מפגש. המפגש שלי עם עצמי, עם מקומות, דמויות, סיפורים, ניגונים, ספורים.
פתחנו את היום במלכישוע. כפר גמילה. שם התלמידים שמעו על המקום ומדייר במקום. נגענו שם בנקודות שנגעו לכולנו עמוק הלב. היכולת להיות עם עצמך ולא לברוח, לבטא את הרגשות שלך ולהתמודד עם החולשות שלך ולדעת לבקש עזרה ולראות בזה מקור לכח ובנייה.
משם עלינו לצפת ופתחנו בבית העלמין. נפגשנו שם עם רבי יוסף קרוא והאר״י הקדוש. נגענו בקצרה במשהו מתוך התורה שלהם. ועלינו למקווה האר״י. נראה שהטבילה למי שהחליט להתנסות הייתה משמעותית. אחרת.
יחידת ההתבודדות בהנהגת דודי הייתה נפלאה ומפתיעה. התלמידים נכנסו לעניין ומעבר להתבודדות מעגל שיתוף של כמעט 45 דקות שנאלצנו לחדול בשל הזמנים. הייתה הרבה מאוד התרגשות של הבנים מהרגעים האלו.
בצפת לאחר-מכן היה סיור והרקדה. וסיימנו במירון עם סליחות ברב עם.
חוויה משמעותית ומשמחת לב.