תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

הפנייה לכוח היא לא האידיאל של ישראל, אלא של אחיו, עשיו

רונית הד מוחה על דבריו של השר שיקלי, שחושב שהפסקת מלחמה היא "מכירת השגיה בעבור נזיד עדשים" ומבקשת להזכיר - אם כבר מצטטים מפרשת השבוע - שיעקב אבינו, הלוא הוא ישראל, לא היה איש מלחמה
רונית הד היא סגנית נשיא מכון הרטמן ומנהלת המרכז לזהות ישראלית ויהודית. במהלך שני העשורים האחרונים פיתחה, הובילה וסייעה ליוזמות וארגונים שעסקו בהתמודדות עם אתגרי המורכבות בחברה הישראלית. היא מומחית להובלת תהליכי שינוי חברתי, מנטורית ומנחה לפיתוח מנהיגות אדפטיבית שפעלה עם עשרות מובילי ומובילות שינוי מהחברה האזרחית והמגזר הציבורי בישראל. הד כיהנה בעבר כמנכ"לית שתיל – שירותי תמיכה וייעוץ לקידום שינוי חברתי, הקרן החדשה לישראל, ומילאה שורה של תפקידים גם כיועצת ומארגנת לשינוי חברתי בתחומי

@shalomhartmaninst

מה יכול לקדם ולקרב את החופשה של ילד ישראלי, תם, יושב אוהלים בקמפינג בצפון? רונית הד עם "הפרשה והשבוע" - תולדות #מכוןהרטמן #הרטמן #פרשתהשבוע #פרשתתולדות

♬ צליל מקורי - מכון הרטמן

"המהלומות על צמרת חזבאללה והמהלכים הקרקעיים הביאו הישגים אדירים, אסור למכור אותם תמורת שקט שכמוהו כנזיד עדשים." כך אמר השר שקלי, וציטט בדבריו מפרשת השבוע.

האומץ של המנהיגות להצטער עם מי שנפגע מהחלטותיה

כשהמציאות מסרבת להסתדר עם השכל הישר

השנה יש רק דבר אחד שחשוב בפרשת השבוע

אין ספק שכל הסכם חייב להבטיח שכל תושבי ותושבות הצפון יוכלו לחזור ולחיות בבתיהם בבטחון מלא, וברור גם שאפשר וצריך לבקר את ההסכם אם הוא מבוסס על הנחות צבאיות או אסטרטגיות שגויות.

אבל כששיקלי בז ל"שקט" הוא מקדש רק את ההישגים הצבאיים, רק את הכוח, וזה כבר מסכן אותנו.

תראו איזה מהפך: המסורת היהודית תמיד תפסה את יעקב כאיש תפילה ורוח, ואילו עשיו היה איש הכוח, המלחמה והמדון. ועכשיו?

השימוש בכוח הוא לא האידאל של ישראל, הלא הוא יעקב, הוא זה שצריך לאפשר את ההסדרה המדינית. הוא זה שצריך להבטיח שכל תושבי ותושבות הצפון יוכלו לחזור ולחיות בבתיהם בלי שום פחד. הוא זה שצריך לאפשר לנו לדמיין עתיד שבו נוכל להתקדם לקראת ברית אזורית ופתרונות מדיניים שיגנו עלינו שנים קדימה.

אז נדמיין גם ילד בקמפינג בצפון, תם. יושב אהלים.

נהנה מהשקט.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics