תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

"מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" – מה זה אומר, ומה צריך לעשות?

מה בעצם משמעותו של הפסוק הידוע מהפטרת פרשת "עקב", והאם אנחנו משתמשים בו בשיח שלנו בצורה לא נכונה? הרב אבי דבוש מסביר איך אפשר למצוא בו הצעה מעשית לפעולה של תיקון
אבי דבוש נולד וגדל באשקלון למשפחה דתית. למד בישיבה תיכונית והדריך בבני עקיבא. הקים וניהל בית ספר לנערים אוטיסטים בקיבוץ רבדים. כיהן כיו"ר כח לעובדים. בעל תואר ראשון בהצטיינות יתרה במדעי ההתנהגות ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית ומנחה קבוצות מוסמך. עמית בבית המדרש לרבנות ישראלית של מכון הרטמן והמדרשה באורנים. ממייסדי מועצת הנגב, התנועה לעתיד הנגב המערבי ותנועת הפריפריות. מתגורר כיום בשדרות ומנהל את רבנים לזכויות אדם. כותב טור בישראל היום ופירסם את הספר "מרד הפריפריות".

@shalomhartmaninst

מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו. מה זה באמת אומר? ומה אנחנו צריכים לעשות? #מכוןהרטמן #הרטמן #פרשתהשבוע #פרשתעקב

♬ צליל מקורי - מכון הרטמן

 

150 רעולי פנים שנכנסים לכפר פלסטיני ופורעים, מאות שפורצים לבסיסים צבאיים ובראשם שרים וח"כים, מתנחלים שמכים נשים מרהט שהגיעו ליישוב שלהם.

הפרשה והשבוע – יש תנאים לרשת את הארץ, ויש הנחיות לחיים בה
הפרשה והשבוע – כשהאשמות והסתה פורחות, המנהיג נענש
הפרשה והשבוע – לא קל לחזור הביתה משדה הקרב

בתגובות לאייטמים חדשותיים על אירועים כאלה תמיד תמצאו את הפסוק "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו", שמופיע בהפטרה של פרשת השבוע. הפסוק הזה מובא כטענה שמי שיהרוס אותנו הוא מישהו מתוכנו, למרות שבמקור הכוונה היא לכך שהמהרסים והמחרבים פשוט יילכו מאיתנו ולא יוכלו להזיק לנו יותר.

אבל אולי יש משהו בקריאה "השגויה" כביכול. הפסוק המלא אומר "מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ", ולפי המלבי"ם הכוונה היא שאם יחזרו הבנים בתשובה – המהרסים והמחרבים יצאו ויעזבו אותנו.

אם נמשיך לעצום עיניים ולומר "קומץ" מול מאורעות שדה תימן, גבעת רונן וג'ית, אנחנו נפסיד לבריונים. הגיע הזמן שאנחנו, הבנות והבנים של החברה הישראלית, נמהר לעמוד נגדם ולהוציא אותם מקרבנו.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics