כל אחד מאיתנו הוא רפורמי – בעיני מי שקצת יותר קיצוני ממנו

אלוהים לא מפחד מרפורמים, וגם הרב האורותודוכסי לא פוחד מהם. הוא פשוט שמח על כל יהודי ויהודייה שמוצאים את דרכם אל אלוהים
הרב ליבוביץ עומד בראש הרבנות הישראלית הכוללת את בית המדרש לרבנות ישראלית ורשת הרבנות הישראלית לצדה של הרבה תמר אלעד-אפלבום, ראשת הרשת. הרבנות הישראלית היא שותפות בין מכון הרטמן והמדרשה באורנים, היוצרת ומקדמת רבנות רב מגזרית, רב מגדרית, ורב קולית עבור ישראל של היום. הרב ליבוביץ משמש היום כרב קהילת "ואני תפילה" בשכונת נחלאות בירושלים. בשנת 2012 הוא ייסד את ארגון "השגחה פרטית", שבא לשבור את המונופול של הרבנות הראשית על השגחת כשרות. בשנת 2018

@shalomhartmaninst

כן, גם אתם רפורמים#הרטמן #מכוןהרטמן #רפורמים

♬ original sound - מכון הרטמן - מכון הרטמן

כן, גם אתם רפורמים!

היום שוב נתקלתי בחדשות בשימוש במילה "רפורמי" כמעין קללה. חברת כנסת אחת מכנה את האחר "רפורמי", כאילו זו מילת גנאי. והאמת? נמאס לי מהמשחק הזה.

אני רב אורתודוקסי, והוסמכתי בהסמכה כזו, כמו אבי מורי וכמו סבי. אבל בגלל שאני מעז לחשוב קצת אחרת מהמיינסטרים הדתי בכמה נושאים – גם אני זוכה ל"קללה" הזו: "רפורמי".

האמת הפשוטה היא שכל אחד מאיתנו הוא "רפורמי" בעיני מי שקיצוני ממנו. זהו המשחק. גם במאה שערים בטח תמצא חרדי שיכנה את חברו "רפורמי" ביחס לעצמו. למעשה, מי שלא "רפורמי" במערכת הזו הוא הקיצוני שבקיצוניים – וגם הוא, בוודאי, ימצא מישהו קיצוני יותר ממנו.

מה באמת עומד מאחורי המילה הזו? פחד. הצורך לזלזל באחר נובע מחוסר ביטחון עצמי, מחרדה. זו תופעה חרדתית וחרדית. ויש בזה כמעט מידה של כפירה – כאילו אנחנו מדמיינים את הקדוש ברוך הוא יושב בשמיים ודואג: "אוי לא, הרפורמים באים!".

הקדוש ברוך הוא יסתדר מצוין בלי שנהיה באובססיה של שליטה שמקרינה רע על התורה ועליו.

נכון, ישנם פסקי הלכה מימי ראשית התנועה הרפורמית שקבעו קווים אדומים ביחס אליה. אך זו הייתה מלחמת הישרדות של האורתודוקסיה, שחשה מאוימת מתופעה חדשה.

היום? כיום, זרמי היהדות המתחדשת הם כוח שמשאיר יותר אנשים בתוכנו. הם מרחיבים את האוהל, והם שותפים חשובים בשמירה על הזהות היהודית של עם ישראל.

האם אני מסכים עם כל מעשיהם? ודאי שלא. ישנן מחלוקות עמוקות וחדות. אבל אני מעריך את מאמצם הכנה למצוא דרך אל הקדוש ברוך הוא ואל האמת כפי שהם מבינים אותה. לזה קוראים מחלוקת לשם שמיים.

היום אני זוכה להיות מהמובילים של בית המדרש ורשת הרבנות הישראלית. זו תכנית שמכשירה רבנים, רבות ורבניות מכל הזרמים – ביחד. מתוך אמונה שלכל ישראלי וישראלית מגיע רב או רבה שמתאימים להשקפת עולמם.

מי שמרגיש קשר לאלוקים דרך התפילה הרפורמית – בואו נשמח שהוא מתפלל! מי שמוצא את מקומו בבית כנסת קונסרבטיבי – תודה לא-ל שיש לו בית!

אז בואו נפסיק עם המילים שמפרידות, ונתחיל לחשוב איך כל אחד ואחת מאיתנו יכול לתרום לבית הגדול הזה. בסופו של דבר, כולנו עוברי דרך, וכולנו מחפשים את הדרך הנכונה לעבוד את עבודת המקום.

הוספת תגובה

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics