בעידן שלנו הכל מתחיל ונגמר בטכנולוגיה, במחשוב ובתהליכים ממוחשבים. כל מפעל, חנות או בית ספר צריכים תוכנה. כולנו צרכנים יום-יומיים של הטכנולוגיה – מהרגע שנבדוק מה מזג האוויר, דרך הוויז או המוביט, שיוביל אותנו להמשך היום. ולא נשכח את המייל שמלווה אותנו, וכמובן הטלפון הסלולרי וכל האפליקציות שעליו.
איך כל זה עובד? איך הפרסומות יודעות מה חיפשתי אתמול בגוגל?
איך ווייז מחשב לנו נסיעה בזמן כל-כך קצר? איך יודע מי עוד נמצא בדרך? ואיך המוביט יודע בדיוק מתי האוטובוס יגיע לתחנה?
במגמת מחשבים לומדים להכיר את עולם התיכנות: מה ההבדל בין לכתוב תוכנה למקום עבודה לבין אתר אינטרנט? מה זאת יעילות תיכנותית ואיך היא תשפיע על הזמן שנחכה לחישוב המסלול? כיצד לוקחים בעיות גדולות ומורכבות ומפרקים אותן לבעיות קטנות שאותן פותרים אחת אחת… (קצת כמו בחיים).
פריסת בגרויות:
2 יח"ל – הבנת הבסיס של התיכנות
1 יח"ל – מבני נתונים – אוסף של דרכים לבנות תוכנות.
1 יח"ל – תיכנות מתקדם (תיכנות מונחה עצמים)
1 יחידה מעשית – בניית אתר אינטרנט.
כיתה י' – יסודות מדעי המחשב:
התכנית מקנה ללומדות חשיבה אלגוריתמית, מיומנויות לניתוח ולפתרון אלגוריתמי של בעיות, ומושגי יסוד בתכנון מערכות ממוחשבות, יכולת להעביר בעיה מילולית נתונה, לתוכנית מחשב. התלמידות ילמדו לתכנת בשפת Java.
כיתה י"א – מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט (1 יח"ל)
התלמידות ילמדו לבנות אתר אינטרנט באמצעות השפות: C, JS, HTML ו-DB, כמובן תוך מתן דגש על ההבדל בין צד השרת לצד לקוח. הגשת הפרויקט מהווה 30% מהציון.
כיתה י"ב – תיכנות מתקדם
מבני נתונים ותיכנות מונחה עצמים.
בכיתה י"ב הבנות ניגשות לבגרות של 4 יח"ל במבחן חיצוני המהווה 70% מהציון הסופי.
מי שאוהבת חידות ומשחקי חשיבה, זו המגמה בשבילה!