השתלמות לפי תכנית הלימודים החדשה לכיתה ז' בתרבות יהודית-ישראלית
תהליך ההתבגרות קשור גם בלקיחת האחריות על הסיפור העובר מדור לדור: הסיפור המשפחתי, הקהילתי והלאומי. ההשתלמות מציגה את 'הסיפור' ככלי חינוכי רב עוצמה בשירות המחנך, בשיעורים פורמליים, ובפעילות חוץ קוריקולרית. במפגשים א) נזהה את איכויותיו של הסיפור, מקור משיכתו, בהיותו מעורר דיאלוג בין מגוון פרשנויות אפשריות ב) נכיר ונתנסה בגישת בית המדרש הלומדת וחוקרת סיפורים מארון הספרים היהודי כחלק מהבנייה של ערכים אישיים וקולקטיביים, ג) נדון ונתנסה בכלים לבניית תהליכים חינוכיים מקוריים מבוססי 'סיפורים' המשמעותיים למשתתפים.
קהל יעד:
מורים המלמדים תרבות יהודית ישראלית, מורים לספרות ותנ"ך, מחנכים, בעלי תפקידים.
מסגרת ההשתלמות:
בית ספרית, פסג"ה, השתלמות בית ספרית משותפת לשני בתי ספר שכנים.
שכבות גיל: ז-יב
6 מפגשים של 3 שעות אקדמיות. (או כל הרכב אחר שיתאים ל30 שעות) = 18 שעות.
2 מפגשים של יום מלא (6 שעות אקדמיות) = 12 שעות.
ניתן לשלב מפגש אחד מתוקשב בו המשתלמים לומדים מהבית על בסיס יחידה מוכנה ברשת.
בין הנושאים בהשתלמות
ראשי פרקים להשתלמות
תכנון וכתיבה של מערך ללימוד בית מדרשי בכיתה מבוסס סיפור מארון הספרים היהודי- ישראלי.
המטלה תכלול:
רשימה ביביליוגרפית למטלה ולהשתלמות