תמכו בנו
למידה
השתלמויות בארי תשפ"א

רציונל

מה הקשר בין למידה לבין זהות? בדרך כלל נהוג להגדיר למידה במונחים של רכישה של ידע או מיומנויות. אולם בעשורים האחרונים הולכת ומתגבשת גישה אחרת, לפיה למידה עשויה להיות מובנת גם כתהליך של הבניית זהות. תחום הדעת תרבות יהודית-ישראלית נועד להיות מסגרת המאפשרת לתלמידים לגבש זהות יהודית המותאמת לאורחות חייהם ולתפיסת עולמם. בהשתלמות ניחשף לתיאוריות הבוחנות את הקשרים האפשריים בין למידה לבין זהות ונבחן מחדש את הנחות היסוד שלנו על אודות למידה ותפקידנו כמורים.

קהל יעד

כלל חדר המורים
מסגרת: בית ספרית
שכבות: שש-שנתי

מטרות

  • היכרות עם תיאוריות שונות של למידה, ודיון מעמיק באופן שבו התיאוריות הללו באות לידי בדרכי הלמידה, ההוראה, וההערכה המקובלות.
  • ניתוח רפלקטיבי של סביבות הלמידה שלנו.
  • היכרות עם חידושים פדגוגיים וטכנולוגיים פורצי דרך בתחום הלמידה.
  • עיצוב של סביבות למידה חדשות המבוססות על תפיסה קהילתית של למידה, והתנסות בהוראה בסביבות הללו.

בין הנושאים בהשתלמות

  • תיאוריה: מה הקשר בין למידה לבין זהות?
  • יישום: כיצד מעצבים סביבות למידה ששמות את הזהות במרכז?
  • רפלקציה: חשיבה מחדש על הנחות היסוד שלנו כמורים

תוכנית הקורס

6 מפגשים של 3 שעות
1 יום פתוח במכון הרטמן
1 מפגש מקוון

פירוט המפגשים

  1. מהי למידה – או מה הקשר בין ידע ללמידה?
    הרצאה + סדנה
  2. הצגה של בתי ספר ייחודיים מרחבי העולם
    הרצאה + סדנה
  3. טכנולוגיה ולמידה
    הכרות והתנסות
  4. יישום: 
    מורים עובדים בצוותים ובונים יחד יחידת לימוד על פי הרעיונות שהוצגו עד כה
  5. הוראת עמיתים:
    הצגה ודיון
  6. מפגש מסכם:
    רפקלציה — מה אנחנו לוקחים איתנו הלאה?
  7. יום פתוח במכון הרטמן
  8. מפגש מקוון מרחוק:
    משימת ביצוע