הכרות עם דרכי הוראה חווייתיות ושילובן בלימודי יהדות, ובהוראה בכלל
המאה ה-21 ואיתה מהפכת המידע מביאות איתן שינויים ואתגרים גדולים מאד לבית הספר ולמלאכת ההוראה. לעתים נראה שהמעמד של המורה כבעל הידע וכ-"מעביר החומר" הולך ומתערער, ויש האומרים שאף נהיה מיותר, או לכל הפחות נזקק לשינוי גדול. מן העבר השני, עדיין אין תחליף לשני דברים: הראשון הוא החוויה. חוויית הטבע שמחוץ לכיתה, חווית השיר, המנגינה, הסרט, המשחק והכתיבה – כל אלו עדיין כוחם במתניהם, והשפעתם על נפש האדם גדולה. השני הוא המסורת: המנהגים, הטקסטים, הלחנים ואף המקומות והמאכלים המסורתיים – כולם עדיין מצליחים לעמוד אל מול איתני הטבע והזמן, לעורר ענין, להעלות שאלות ותהיות, ולהוות כוח משיכה. תכנית הקורס באה לחבר בין ההוראה החווייתית ובין המסורת היהודית, ולתת כלים למורים – מתוך התנסות פעילה – לעשות שימוש במתודות חווייתיות בהוראת יהדות. יש לציין שמתודות אלו כוחן יפה לעוד שורה נוספת של מקצועות, ובראשם המקצועות ההומניסטיים, אך לא רק הם.
5 מפגשים של 3 שעות אקדמיות (או בכל הרכב אחר, שישלים ל-30 שעות).
2 מפגשים של יום מלא במכון הרטמן (7 שעות אקדמיות כ"א) = 14 שעות
סה"כ: 30 שעות.
בין הנושאים בהשתלמות
התנסות בכיתה באחת (או יותר) מהמתודות שהוצגו בקורס; תכנון, ביצוע ורפלקציה על ההתנסות.