למידה בית מדרשית דיאלוגית – כלים ומחשבות על נתיבים חדשים בהוראה
דרכי הלימוד היהודית המסורתית – 'בית המדרש', ה'חברותא' ועוד – מעודדות את הלומד להפוך ללומד עצמאי, ומזמנות אפשרויות חדשות של דרכי הוראה שניתן להתאימן לתחומי לימוד שונים ומגוונים. בבית המדרש לומדים תכנים ("המה") בשיטת הוראה אופיינית וייחודית לה ("האיך"). אנו מאמינים כי למרות השימוש הנרחב בלמידה בית מדרשית במסגרות פורמליות וא-פורמליות בבתי הספר הממלכתיים, קיים צורך חיוני לרפלקסיה והבנה, לחשיבה מחודשת, ובעיקר ברכישת כלים דידקטיים ופרקטיים להוראה בית מדרשית. הפדגוגיה של הלמידה בית מדרשית מזמנת אפשרויות חדשות של דרכי הוראה שניתן להתאימם לתחומי לימוד שונים ומגוונים.
מורים המלמדים תרבות יהודית-ישראלית, מחנכים, חדר-מורים, בעלי תפקידים אחרים.
חט"ב
5-8 מפגשים של 3 שעות אקדמיות (או בכל הרכב אחר, שישלים ל-30 שעות).
אופציונלי – 2 מפגשים של יום מלא במכון הרטמן (7 שעות אקדמיות כ"א) = 14 שעות. ניתן לשלב מפגש אחד מתוקשב שבו המשתלמים לומדים מהבית על בסיס יחידה מוכנה ברשת.
סה"כ: 30 שעות.
פירוט המפגשים
א. כל עבודה תוגש ע"י משתלם אחד בלבד.
ב. מועד הגשת העבודה: בתאריך ידוע מראש ולא יאוחר מ-14 יום לאחר תום ההשתלמות.
ג. מבנה העבודה
יש להגיש את העבודה מודפסת על גיליון A4, בהיקף של 5 עמודים לפחות (לא כולל עמודי כריכה, תוכן עניינים, ביבליוגרפיה ונספחים). מומלץ להשתמש בגופן דוד גודל 12, ברווח כפול.