על רקע המשבר העמוק בהוראת מקצועות היהדות בבתי הספר והחובה המוסרית להתנסות בפדגוגיה דיגיטאלית חדשה פיתחנו את – הִשְׁתַּלְּמוּת 'שׁוֹבְרִים אֶת הַכֵּלִים' ובּוֹנִים בְּיַחַד פֵּדָגוֹגְיָה דִּיגִיטָלִית בְּהוֹרָאַת הַיַּהֲדוּת – פדגוגיה המעמידה במרכז את היכולת ללמוד ללמוד נכון, כפי שנאמר בפרקי אבות פרק ד' משנה ה': "רַבִּי יִשְׁמָעֵאל בְּנוֹ אוֹמֵר, הַלּוֹמֵד תּוֹרָה עַל מְנָת לְלַמֵּד, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד. וְהַלּוֹמֵד עַל מְנָת לַעֲשׂוֹת, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת"
פדגוגיה ששמה לה למטרה להפוך:
א. את הלומד ללומד עצמאי.
ב. את הלמידה ללמידה שיתופית.
ההשתלמות מבוססת על עבודה במשאבים של אתר 'ספריא' – ספריה חיה של טקסטים יהודיים .
מורות ומורים שלא מפחדים להיכשל להתנסות בצורת למידה אחרת, בלי ספרים, בלי הנחות יסוד ועם פתיחות להתנסויות פדגוגיות חדשות בלימוד מקצוע היהדות. לימוד המכוון לבניית ועיצוב זהות.
ההשתלמות תהיה בנויה מארבעה מרכיבים:
א. קורס מקוון (ברשת) "למידה שיתופית בכיתה":
ב. שתי פגישות פנים אל פנים:
ג. חמש פגישות של למידה סינכרונית:
או
ד. ליווי אישי – פעמיים במהלך השנה בביה"ס יתבצע ליווי של המורים המשתתפים בהשתלמות.