/ תוכנית בארי

שוברים את הכלים – פדגוגיה דיגיטלית בעזרת ספריא

השתלמויות בארי תשפ"א

רקע

על רקע המשבר העמוק בהוראת מקצועות היהדות בבתי הספר והחובה המוסרית להתנסות בפדגוגיה דיגיטאלית חדשה פיתחנו את – הִשְׁתַּלְּמוּת 'שׁוֹבְרִים אֶת הַכֵּלִים' ובּוֹנִים בְּיַחַד פֵּדָגוֹגְיָה דִּיגִיטָלִית בְּהוֹרָאַת הַיַּהֲדוּת – פדגוגיה המעמידה במרכז את היכולת ללמוד ללמוד נכון, כפי שנאמר בפרקי אבות פרק ד' משנה ה': "רַבִּי יִשְׁמָעֵאל בְּנוֹ אוֹמֵר, הַלּוֹמֵד תּוֹרָה עַל מְנָת לְלַמֵּד, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד. וְהַלּוֹמֵד עַל מְנָת לַעֲשׂוֹת, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת"

פדגוגיה ששמה לה למטרה להפוך:
א. את הלומד ללומד עצמאי.
ב. את הלמידה ללמידה שיתופית.

ההשתלמות מבוססת על עבודה במשאבים של אתר 'ספריא' – ספריה חיה של טקסטים יהודיים .

קהל יעד

מורות ומורים שלא מפחדים להיכשל להתנסות בצורת למידה אחרת, בלי ספרים, בלי הנחות יסוד ועם פתיחות להתנסויות פדגוגיות חדשות בלימוד מקצוע היהדות. לימוד המכוון לבניית ועיצוב זהות.

מטרות ההשתלמות

  1. התנסות בפיתוח של פדגוגיה חדשה ללימודי היהדות
  2. התנסות בלמידה בפדגוגיה דיגיטלית.
  3. התנסות בהוראה בכיתה עם הפדגוגיה הדיגיטאלית (מיני ניסוי)
  4. כתיבת מיני מחקר כיתתי על ההתנסות.
  5. הצגת ההתנסויות בכנס בל"ג בעומר תש"פ.

מבנה ההשתלמות

ההשתלמות תהיה בנויה מארבעה מרכיבים:

א. קורס מקוון (ברשת) "למידה שיתופית בכיתה":

  1. סימולציות בפתיחת דלתות הכיתה ללמידה.
  2. לימוד בחברותות – קבוצות חקר קטנות, רעיונות חדשים וחשיבה חופשית.
  3. למידה מרובת סגנונות טקסטואליים: מלל, וידאו ותמונות.
  4. למידת עמיתים דרך מקרי בוחן ושיתוף.

ב. שתי פגישות פנים אל פנים:

  1. פדגוגיה דיגיטלית – קווים לדמותה פיתוח תפיסה אישית בנושא.
  2. מסע דיגיטלי בספריה הלאומית בירושלים (חשיפה למגוון מאגרי מידע חינמיים).

ג. חמש פגישות של למידה סינכרונית:

  1. שימוש בספריא ליצירת תוצרי למידה על ידי התלמידים/ות.
  2. תלמידים/ות בונים דפי מקורות ללמידת עמיתים.
  3. למידה שיתופית – בניית דף מקורות אקטיבי תוך כדי השיעור עם התלמידים.
  4. שימוש בטלפונים ניידים ללמידה בחברותות.
  5. עבודות חקר מבוססות ספריא.

או

  1. למידה עצמאית (שאלות מכוונות ולא דף מקורות).
  2. למידה עם טלפונים חכמים.
  3. הכיתה כבית מדרש. למידה בחבורות או חברותות, אסיף ומעגל (תקשרות).
  4. דף מקורות שיתופי.

ד. ליווי אישי – פעמיים במהלך השנה בביה"ס יתבצע ליווי של המורים המשתתפים בהשתלמות.

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics