/ תוכנית בארי

חיים משותפים עם השבעת ממשלה חדשה – ידיעון טבת תשפ"ג

על פי הבאר - טבת תשפ"ג - הצעה לשיעורי חינוך ועדכונים מהנעשה בתוכנית בארי

טבת תשפגהַבֹּקֶר הַזֶּה | אמיר גלבוע

כָּךְ לְהִכָּנֵס אֶל הַבֹּקֶר הַזֶּה
בְּקוֹל הֶחָלִיל הַבָּא אֵלַי מִלְּמַעְלָה
צָלוּל וְכָחֹל כַּבֹּקֶר הַזֶּה
וְכָל שֶׁעוֹד נָכוֹן לִי, מִמֶּנִּי וָהָלְאָה,
יָבוֹא צָלוּל וְכָחֹל
כַּבֹּקֶר הַזֶּה לְקַבֵּל פְּנֵי הַשֶּׁמֶשׁ
כְּמוֹ לֹא הָיוּ עוֹד דְּבָרִים
מֵעוֹלָם הַדְּבָרִים הָרָעִים שֶׁכִּסּוּ
פְּנֵי הַשֶּׁמֶשׁ מִכָּל הָעֲבָרִים
וְאֶת אֵלֶּה הַדְּבָרִים –


בשבוע שעבר התקיים יום פתוח חנוכה של תוכנית בארי במכון הרטמן, שעסק בנושא חיים משותפים, תחת הכותרת: "חברה משותפת בין מציאות לבין חזון".

מתוך דברי הפתיחה של אלון מור, מנהל תוכנית בארי:

"את ההחלטה לייחד את היום הפתוח לדיון באתגרי החברה המשותפת קיבלנו עוד לפני היוודע תוצאות הבחירות האחרונות, אבל כבר עמוק בתוך ההבנה שאין שום תסריט שבו הן מסתיימות בדרך שאינה מעמיקה את הקרע ההולך וגדל בחברה הישראלית.

כולנו חולקים דאגה עמוקה לגבי עתידה של החברה הישראלית, ביחס ליכולת שלה לשמור על מרקם היחסים העדין בתוכה ולטפח אותו, ומהאפשרות שלה לקיים בתוכה סולידריות של שותפות אזרחית ודמוקרטית וערבות הדדית היונקת מערכי התרבות היהודית."
עוד על היום הפתוח, ולצפייה בתכניםלחצו כאן.


לוגו אות באותרוב ומיעוט – אות באות

היום מושבעת ממשלה בישראל, ולפניה אתגרים רבים – היחס למיעוטים הוא אחד מהם. מה זכותו של הרוב להשפיע על המיעוט, ומה מגן על המיעוט?

למעבר לשיעור לחצו כאן


ח-נ ביאליקתחילתו של ביאליק

יום עשרה בטבת הוא גם יום הולדתו של ביאליק (תרל"ג, 1873). בשיעור שלפניכם שלוש הצעות לדיונים קצרים על האיש ויצירתו.

למעבר לשיעור לחצו כאן


שער טיטוסלהתאבל, אבל במידה

בשבוע הבא יחול יום עשרה בטבת – יום הקדיש הכללי, שבו אנחנו זוכרים את האסונות שקרו לעמנו. האם הזיכרון עדיין רלוונטי, ועד כמה עמוק צריך להיות האבל?

למעבר לשיעור לחצו כאן


מורי קהילת נגבקהילת מרחב נגב

כיצד רותמים כלים תלמודיים לניתוח מצבים ובחירת דרכי פעולה בשדה החינוכי? כיצד דילמות ומחלוקות בהיסטוריה היהודית מלמדות אותנו על המחלוקות של ימינו וההתמודדות איתן?
קהילת המורים של מרחב נגב מתחילה את שנתה החמישית, ומונה 22 חברות וחברים ותיקים ומצטרפים חדשים. הקהילה מהווה מרחב ייחודי למפגש וללימוד, שבו ניתן "לדבר חינוך" ו-"לדבר יהדות" בדיבור אחד.

לקריאה נוספת על קהילת המורים


זרקור על

מנהלי חולון במכון הרטמן

בתחילת החודש זכינו לארח במכון הרטמן את כלל המנהלים.ות והמפקחים.ות של עיריית חולון.
כ-80 א.נשים מכל שלבי וזרמי החינוך לסמינר של יומיים בהם למדו, סיירו והעמיקו בקשר שבין הזהויות המגוונות לעשייה ויזמות חינוכית. במוקד עמד הדיון של חז"ל האם "תלמוד גדול או מעשה גדול?", ובעקבות הדיון נערכו מפגשים עם יוזמות חינוכיות ומובילים חינוכיים.
תודה למנהל החינוך של חולון בראשות גב' אריאלה קידר ולתוכנית 'חיבורים' בהובלת גב' ציפורנית פז על היוזמה וההובלה.


תוכנית עמדה באום אל פאחם
תכנית עמדה – רשת מנהלי המכינות הקדם-צבאיות, סיירה השבוע בואדי ערה. הביקור באום-אל-פאחם כלל תצפית על העיר וביקור בגלריה העירונית. בכפר קרע נפגשו מנהלי המכינות עם תלמידים ועם מנהל ביה"ס הדו-לשוני "גשר על הואדי". הביקורים היו חשובים, משמעותיים ומעוררי תקווה.
התוכנית היא שיתוף פעולה בין מכון הרטמן, בית יגאל אלון, קרן אברט, מועצת המכינות הקדם צבאיות וההסתדרות הציונית העולמית, ומונחית על ידי אבי זעירא מבית יגאל אלון ועדי אפל טל מתוכנית "בארי" במכון הרטמן.


אריאל פיקארחוזה המדינה – לא רק שהחרדים מפרים אותו: הם לא מכירים בו | אריאל פיקאר

דרישות החרדים בהסכמים הקואליציוניים משקפות אי הבנה של הפרויקט שנקרא 'מדינת ישראל'. מנהיגי המגזר מסרבים לעבור מקיום קהילתי לקיום ריבוני של מדינה, וגם ארגוני החסד שלהם הם ביטוי לכך.

לטור המלא


במדינת היהודיםיהודים ויהודים פחות – מלחמות הגיור

האם מדינת ישראל אמורה לקבוע סטדרנט אחיד לגיור היום? האם היא בכלל רשאית להחליט מי מגייר? ואולי כל שמוטל עליה זה להיות קשובה לרחשי העם היהודי בנושא, כדי שתוכל לשקפם בחוקים שלה? עם תהלה פרידמן, אבי שגיא ומתן כהנא.

להאזנה לחצו כאן
פרק חמישי בפודקאסט "במדינת היהודים"


אירועים

סודו של הבעשט"האיש שבא מן היער" עשה מהפכה עצומה בעולם היהודי, אבל מבחינות רבות דמותו נותרה עלומה.

בערב העיון "סודו של הבעש"ט", שנערך לרגל הוצאת ספרו של פרופ' מנחם לורברבוים, ישתתפו חוקרים וחוקרות מובילים שיעסקו בדמותו הייחודית והמרתקת של מייסד החסידות.

יצחק מאיר ילווה את הערב בשירה ונגינה.

בהשתתפות:

  • פרופ' מנחם לורברבוים
  • פרופ' משה אידל
  • פרופ' רון מרגולין
  • ד"ר ביטי רואי
  • הרבה תמר אלעד-אפלבום

לפרטים נוספים, תוכנית הערב והרשמה – לחצו כאן


כפתור לייקחשבתם שהידיעון שלנו, "על פי הבאר", מעניין במיוחד? התלמידים מתים על השיעורים שאנחנו מציעים? למה שלא תעבירו את הידיעון לחברים ועמיתים? לחצו כדי להעביר הלאה.

קיבלתם את הידיעון מחבר ואתם רוצים גם?
להרשמה לידיעון "על פי הבאר" לחצו כאן

רוצים להישאר מעודכנים תמיד? הצטרפו לדף הפייסבוק של בארי

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics