/ תוכנית בארי

ונהפוכו – ידיעון אדר תשפ"ג

על פי הבאר - אדר תשפ"ג - הצעה לשיעורי חינוך ועדכונים מהנעשה בתוכנית בארי

אדר תשפגמהפכה | מאיר אריאל

לְאַט לְאַט אַתָּה שׁוֹמֵעַ
קוֹל עוֹלֶה מִתּוֹכֵךְ
קוֹל צָלוּל בָּהִיר בּוֹקֵעַ
מ ה פ כ ה

אַתָּה לֹא מֵת עַל מָה שֶׁאַתָּה שׁוֹמֵעַ
כְּאִלּוּ מָה לָזֶה וּלְךָ
אַתָּה לֹא מֵת עַל זֶה וְהַקּוֹל תּוֹקֵעַ
מ ה פ כ ה

לָמָּה מִי אַתָּה מָה אַתָּה יוֹדֵעַ
תִּצְטַנֵּעַ בְּעֵינֵי עַצְמְךָ
מִי אֲנִי שֶׁאֶשְׁפֹּט וְהַקּוֹל קוֹדֵחַ
מ ה פ כ ה

זֶה בָּא מִמָּךְ אַתָּה יוֹדֵעַ
לַהֲפֹךְ קְלָלָה לִבְרָכָה
זֶה בָּא מִמָּךְ מָה שֶׁאַתָּה שׁוֹמֵעַ
מ ה פ כ ה


לוגו אות באותגיוון – אות באות
המחלוקות סביב תוכניות הממשלה מוצגות לעיתים כמחלוקות בין שמאל וימין, או בין מזרחים ואשכנזים. האם זה טוב שיש הבדלים גדולים כאלה בחברה הישראלית?

למעבר לשיעור לחצו כאן


רוצה – שווה – יכולה
מקומן של נשים בחברה אינו מובן מאליו. לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8.3 – שיעור חינוך על נשים שמופיעות בספר הלימוד "חיים בתוך סיפור" לכיתה ז'.

למעבר לשיעור לחצו כאן


מסכהגילוי וכיסוי
על פורים וסודות: "ואין אסתר מגדת את עמה" מול "ותלבש אסתר מלכות". שיעור חינוך לפורים – תחפושות וסודות – גילוי וכיסוי בהקשר לזהות ושייכות בחברה הישראלית.
למעבר לשיעור לחצו כאן


קהילת עלי בארעלי באר – קהילת אשדוד ובנותיה
מהם "רעיונות גדולים", ואילו רעיונות גדולים רלוונטיים לעבודה החינוכית?

קהילת "עֲלִי בְאֵר" היא קהילה בה חברים אנשי ונשות חינוך מהמרחב שבין גבעת ברנר לכפר סילבר. במהלך השנים עסקה הקהילה בנושאים הנוגעים בחברה ובתרבות הישראלית – מחלוקות, ארון הספרים ועוד. השנה הנושא היה "הרעיונות הגדולים" והקשר שלהם לשדה ההוראה והחינוך.

לקריאה נוספת על הקהילה


זרקור על

סמינר מנהלי התיישבותיסמינר מפקחי המנהל לחינוך התיישבותי
בעיצומם של ימים סוערים אלה קיימנו סמינר בן 3 ימים לכלל מפקחי מנהל החינוך ההתיישבותי פנימייתי ועליית הנוער סביב השאלה: "כיצד יוצרים חברה ישראלית משותפת בת קיימא?"
דרך הרצאות, סדנאות לימוד, סיורים ומפגשים עם מגוון של דמויות הפועלות במרחב הישראלי ביקשנו לנסות לראות כיצד העקרונות של תרבות המחלוקת יכולים לשמש אותנו גם בתוך השיח הפוליטי העכשווי.

המגוון האנושי של מפקחי המנהל הוליד שיח נוקב על השאלות הללו אבל היווה גם דוגמה מעוררת השראה ותקווה לאופן בו ניתן לקיים שיח עמוק ומכבד גם במציאות של חוסר הסכמה, ותזכורת חשובה לאחריות המשותפת שיש לאנשי חינוך מכל המגזרים לגורלה של החברה הישראלית.


סמינר עתודה ניהולית חולון
בהמשך לסמינר שקיימנו לכל אנשי ונשות הניהול של העיר חולון בסתיו, אירחנו השבוע קבוצה של כ-20 אנשי חינוך, כחלק מהכשרתם לתפקידי ניהול בבתי הספר בחולון. המפגש עסק בלימוד ושיח על ערכים של "אומץ לב ולהט בחינוך". ביררנו את התפיסות, ההנחות והמוטיבציה שלנו כמנהיגים חינוכיים, וקיבלנו השראה מאנשי חינוך פורצי דרך במכון: דרורי יהושע ורנא פאהום.
אנו שמחים על שיתוף הפעולה בין מכון הרטמן וצוותי החינוך בעיר חולון.


היחס לגרים ברמות יםעל היחס לגרים בבית ספר רמות ים
החודש התקיים יום מגמה לתלמידי מחשבת ישראל בנושא היחס לגר: בעיית המסתננים/פליטים בישראל.

בפני התלמידים הוצגו דעות שונות, והתקיים מפגש עם ענבל שפרינצק, יוצרת הסרט "להיות כמו אבי" על ילדים שברחו מאריתראה בגיל 13 לבדם והתחנכו בתיכון כדורי. למפגש הגיעו גם גיבור הסרט ואמו "המאמצת", ולאחר מכן התקיימה שיחה עם גלעד, פעיל ב״חזית לשחרור דרום תל אביב". היה זה אחד הימים הטעונים והמשמעותיים של המגמה, והמחשבות המשיכו להדהד גם בבית וגם בשיעורים בהמשך השבוע. האירוע התקיים בהובלת דורית שדות, רכזת המגמה למחשבת ישראל.


יאיר שלגהפוסט של יאיר שרקי יכול ללמד את כולנו | יאיר שלג
הפוסט שכתב יאיר שרקי הוא נס: קודם כל בסגנון שלו, שהצליח לגעת בכולם, אבל יותר מכך הוא טקסט שמלמד את כולם שאפשר להיות גם וגם, שאפשר לחיות בשלום עם הפערים שבתוכנו.

לטור המלא


אופקים 2דמוקרטיה ליברלית במשבר – כתב העת "אופקים"
הגליון השני של כתב העת "אופקים" יצא וזמין לקריאה באתר מכון הרטמן. הגליון עוסק בתוצאות הבחירות האחרונות, משמעותן האסטרטגית ובדרכים להתמודד עם המשמעויות.

אם אתם מעוניינים לקבל את הגליון בדפוס – פנו אלינו (בהשב למייל זה) ונדאג לשלוח לכם.

לקריאת הגליון באתר.


 

במדינת היהודיםיהדות בעלייה
מיליון איש הגיעו לישראל מבריה"מ, והשיחה על המשמעות היהודית של עלייתם נעשית לרוב עליהם ולא איתם. יותר שואלים: האם אתם יהודים? ופחות מדי – מהי יהדותכם זו, שיכלה אפילו לתופת הקומוניסטית?

להאזנה לחצו כאן
פרק שמיני בפודקאסט "במדינת היהודים"


כפתור לייקחשבתם שהידיעון שלנו, "על פי הבאר", מעניין במיוחד? התלמידים מתים על השיעורים שאנחנו מציעים? למה שלא תעבירו את הידיעון לחברים ועמיתים? לחצו כדי להעביר הלאה.

קיבלתם את הידיעון מחבר ואתם רוצים גם?
להרשמה לידיעון "על פי הבאר" לחצו כאן

רוצים להישאר מעודכנים תמיד? הצטרפו לדף הפייסבוק של בארי

חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics