בין בחירות לצפירות – ידיעון ניסן תשפ"א
על פי הבאר - ניסן תשפ"א - הצעה לשיעורי חינוך ועדכונים מהנעשה בתוכנית בארי

ידיעון ניסן תשפא

וּמַה מֶּשֶׁךְ חַיַּי | יהודה עמיחי
וּמַה מֶּשֶׁךְ חַיַּי. אֲנִי כְּמוֹ אֶחָד שֶׁיָּצָא מִמִּצְרַיִם
וְיַם סוּף נִבְקַע לִשְׁנַיִם וַאֲנִי עוֹבֵר בֶּחָרָבָה
וּשְׁתֵּי חוֹמוֹת מַיִם מִיְּמִינִי וּמִשְּׂמֹאלִי.
מֵאֲחוֹרַי חֵיל פַּרְעֹה וּפָרָשָׁיו וּלְפָנַי הַמִּדְבָּר
וְאוּלַי הָאָרֶץ הַמֻּבְטַחַת. זֶה מֶשֶׁךְ חַיַּי.


אות באות – בחירה

אות באות

מה בין בחירות פוליטיות לבחירות בחיים האישיים? וכיצד ניתן לממש בחירה חופשית בתוך גבולות ומסגרות?

למעבר ליחידה לחצו כאן


אמור לי מה בחירתך, ואומר לך מי אתה

פתקים בקלפי

שיעור חינוך שמתאים במיוחד לבחירות המתקרבות – גם לתלמידים יש בחירות בחיים – מג'ינס ועד מגמה בבית הספר.

למעבר לשיעור לחצו כאן


לעמוד עם, לעמוד מול

עומדים בצפירה

מה משמעותה של הצפירה במועדי הזיכרון? מה עושה לנו הצליל מפלח-הלב, והאם הוא יוצר הזדהות עם הזיכרון, או כופה את עצמו עלינו בניגוד לרצוננו ולחוויה הפרטית?

למעבר לשיעור לחצו כאן


אירועים


רגע לפני הבחירות, זה הזמן לחירות!

זמן חירותנו
על חינוך לחירות והחירות לחנך

תוכנית בארי מזמינה אתכן/ם לבחירות ביום פתוח פסח: יום א', ח' בניסן תשפ"א, 21.3.2021, בזום.

הרצאה מרכזית: פרופ' נמרוד אלוני.
לימוד וסדנאות עם מנחי תוכנית בארי.

  • "מה העבודה הזאת לכם?" – עד כמה אנשי חינוך פועלים מתוך תודעה של חירות
    או משועבדים למסגרת?
  • "והגדת לבנך" – מה תפקידם של אנשי חינוך בעידוד חשיבה ביקורתית?
  • חירות על הלוחות? – באיזו מידה אנחנו מצליחים לייצר חירות פרשנית בכיתה?
  • מצע זה שאנו כותבים – מה אנחנו מבקשים לשנות במצב הדברים הנוכחי?

למידע על הכנס – לחצו כאן


זרקור על

עיצוב זיכרון השואה

עיצוב זיכרון השואה – הכשרת מובילי "התכנסות ליום השואה"
למעלה ממאה אנשי ונשות חינוך השתתפו ביום חמישי, 25.2 (תענית אסתר) בכנס זום להכשרת מובילי מעגלי "התכנסות ליום השואה" לבתי ספר, בו הושקה גרסה ייחודית של ההתכנסות המותאמת לנוער.
הכנס כלל הרצאה של פרופ' מיכל גוברין, מייסדת ההתכנסות ושל ד"ר אורית אבנרי שבחנה את הקשרי הזיכרון בין מגילת אסתר לזיכרון השואה, ושיאו היה התנסות במעגלי התכנסות בהנחיית צוות בארי. יהודית קול-ענבר, לשעבר מנהלת אגף המוזיאונים ביד-ושם, סיפרה על נשים בשואה, ומזל עובד מחט"ב טדי קולק בירושלים על איך זה נראה בשטח.אופייה הייחודי של ההתכנסות – תחושות האחריות לזיכרון, והצורך לזכור באחריות, הורגשו היטב במהלך ההכשרה.

מורים ומדריכים שמעוניינים/ות בהכשרה נוספת בהעברת מעגלי התכנסות מוזמנות ומוזמנים להצטרף להכשרה שתתקיים מחר, יום שני, 15 במרץ, בשעות 19:00 – 21:00.

לפרטים והרשמה למפגש ההדרכה, לחצו כאן
לדף ההתכנסות באתר מכון הרטמן, לחצו כאן


קרב תרבותיותהסכת ושמע – קרב תרבותיות

פרק 12 – מבצע ההצלה של ביאליק ואחד העם | עם הרב שי זרחי
פרק 13 – אסתר, המגילה הכי שוביניסטית/פמיניסטית | עם ד"ר אורית אבנרי
פרק 14 – רפורמים – זה טוב ליהדות? | עם הרב ד"ר דניאל הרטמן והרבה פרופ' דליה מרקס

פרקים חדשים בסדרת "קרב תרבותיות" בפודקאס של מכון הרטמן "הסכת ושמע".מוזמנים להאזין באתר המכון, או בכל אפליקציות הפודקאסטים.
מאחלים לכם האזנה ערבה!


"הסכת ושמע" הוא פודקאסט חדש של מכון הרטמן, ובו שיחות של מיטב החוקרים של המכון.


אבי שגיאעל אמונה : בין סולובייצ'יק לדוד הרטמן | אבי שגיא

האדם המאמין לפי הרב סולובייצ'יק הוא איש בודד, זר ומנוכר לעולם. האדם המאמין לפי הרב דוד הרטמן הוא חבר בקהילה האנושית, שותף לכאביה לשמחותיה ולתקוותיה. פולמוס בין שני ענקי רוח מודרניסטיים

לקריאה לחצו כאן


תעבירו הלאהכפתור לייקחשבתם שהידיעון שלנו, "על פי הבאר", מעניין במיוחד? התלמידים מתים על השיעורים שאנחנו מציעים? למה שלא תעבירו את הידיעון לחברים ועמיתים? לחצו כדי להעביר הלאה.

קיבלתם את הידיעון מחבר ואתם רוצים גם?
להרשמה לידיעון "על פי הבאר" לחצו כאן

רוצים להישאר מעודכנים תמיד?
הצטרפו לדף הפייסבוק של בארי