תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

חמישה פרקים חתרניים: הסיפור המוזר של הכניסה לארץ ישראל

אחרי שהיה שותף בעצמו למשימת הריגול הכושלת בארץ ישראל, יהושע מחליט לשלוח שני מרגלים לפני כיבוש יריחו. בהתחשב בהיסטוריה, ובכך שחומות העיר נפלו בדרך ניסית, זו נראית החלטה תמוהה למדי
ד"ר אורית אבנרי היא מנהלת מיזם התנ"ך ועמיתת מחקר במרכז קוגוד לחקר המחשבה היהודית ולהגות עכשווית במכון שלום הרטמן. ד"ר אבנרי מרצה למקרא במרכז האקדמי שלם. קיבלה תואר ראשון ותואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים. את עבודת התיזה לתואר שני עשתה בהנחייתו של פרופ' יאיר זקוביץ. את הדוקטורט כתבה בחוג לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן בהנחייתו של פרופ' אד גרינשטיין. מחקריה נוגעים לניתוח ספרותי אינטרטקסטואלי, תוך שימוש בתיאוריות פמיניסטיות לחקר המקרא. בעבר חינכה בפלך ולימדה תנ"ך שנים

11

סיפור הכניסה לארץ הוא סיפור משונה במיוחד. יש בו אשה זונה שמצטטת פסוקים משירת הים, שני מרגלי חרש שמתגלים מייד, ובאופן די מביך, מרגל בדימוס, שיודע דבר או שניים על משימות ריגול שמסתיימות באסון, ובכל זאת שולח את אנשיו, וגם עיר אחת, יריחו, שכלל לא נכבשת בקרב אלא במעשה ניסים – ולכן לא ברור למה לשלוח אליה מרגלים…

תמיהה על גבי תמיהה, שלא מותירות מקום לספק: מדובר בתעלומה שיש לפצח כדי להבין מדוע הפרק המוזר הזה, מדוע הסיפור הלא מחמיא הזה, הוא הפתח שדרכו נכנסים לארץ המבוטחת?

סרטון זה הוא חלק מהסדרה הראשונה של "חמש על חמש" – פרויקט שבו חמישה חוקרות וחוקרים ממכון הרטמן מתעמקים בנושא אחד. סדרה זו עוסקת בפרקים חתרניים במקרא. צפייה מעשירה ומהנה!

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics