תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

חמישה פרקים חתרניים: חידת מעשה המרכבה

כששלמה המלך בנה את בית המקדש, הוא הכניס בו אלמנטים מתוך המרכבה, כפי שהיא מתוארת בנבואת יחזקאל. מדוע? ומה עומד מאחורי בחירתו של החכם באדם לעשות כן?
אלקנה שרלו, יליד 1978, מוסמך בית המדרש לרבנות ישראלית. בוגר ישיבת ההסדר ירוחם, בוגר בית מדרש מרח"ב – ממזרח שמש, בעל תואר שני ממכללת הרצוג, מנחה קבוצות מטעם קולות בנגב ומכללת ספיר. חבר ועד מנהל של "נאמני תורה ועבודה", שותף מייסד לקבוצת השיח הבין-דתי בנגב. מורה ומרצה בקבוצות מגוונות ומוסדות חינוך רבים במרחבי הדרום. רב מחתן מטעם ארגון "רבני צהר", חבר בארגון "רבני בית הלל". גר בירוחם, נשוי למאיה ולהם 8 ילדים.

11

הנביא יחזקאל רואה בנבואתו את המרכבה האלוהית, עם חיות הקודש, האופנים, החשמל, כיסא אבן הספיר, ולבסוף לא פחות מאשר "מראה דמות כבוד ה'!" מראה זה, שמכונה "מעשה המרכבה", הפך להיות שם קוד לתוכן העולם המיסטי היהודי, עולם הסוד, שרק החכם המבין יכול להבינו ולדורשו, וגם לו צפויה סכנה… 

אבל מה באמת ראה יחזקאל? לרד"ק, ר' דוד קמחי, שחי במאות ה-12-13 בפרובאנס, יש הסבר חידתי לא פחות: "וראה יחזקאל בנבואתו מה שראה שלמה בחכמתו". 

למה מתכוון הרד"ק? מהי אותה חכמת שלמה שראה יחזקאל בנבואתו? ומה הקשר בין שלמה המלך, הבונה הכביר של בית המקדש הראשון, ליחזקאל הנביא של סוף ימי בית זה? מוזמנות ומוזמנים להצטרף אל המסע לפתרון כתב החידה…  

סרטון זה הוא חלק מהסדרה הראשונה של "חמש על חמש" – פרויקט שבו חמישה חוקרות וחוקרים ממכון הרטמן מתעמקים בנושא אחד. סדרה זו עוסקת בפרקים חתרניים במקרא. צפייה מעשירה ומהנה!

עוד בנושא
הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics