/ בית ספר הרטמן לבנים

פעמיים מקום ראשון במייקתון של Pico-Kids

מזה כשנתיים תלמידי כיתות ז׳ וכיתות ח׳ מוזמנים להשתתף במסגרת חוגי הבחירה בפרויקט פיקו-קידס (Picko-Kids). התלמידים שמצטרפים לתוכנית לומדים בגוון של קורסים עדכניים כגון: הדפסה בתלת-ממד, ארדואינו (תכנות בקרים), תקשורת חזותית, ועוד.

אחד האירועים המרכזיים בתוכנית הוא המייקתון (ה״מרתון״ של ה-מייקרים  – Makers) בו לקחו חלק יותר מעשרים קבוצות מכל ירושלים. לקראת המייקתון השנה, תלמידי כיתות ט׳ שהיו בוגרי פיקו-קידס משנים קודמות, הפכו למנטורים עבור הכיתות הנמוכות יותר ויחד יצאו לתחרות.

התחרות התקיימה במתחם פיקו-קידס בתלפיות, ועסקה בשאלה – כיצד ניתן להשתמש בים המלח כמשאב? כתגובה,  פיתחו התלמידים שני פרויקטים שזכו במקומות הראשונים. הפרויקט הראשון עסק בניצול אחוז האידוי הגבוהה של המים בים-המלח לצורך פיתוח חקלאות במשטחים צפים על פני המים. הפרויקט השני עסק בהקמתו של מוזיאון המופעל כולו באמצעות אנרגיית השמש הרבה שיש באזור ים המלח. מטרתו של מוזיאון זה תהיה לעקוב אחר תהליכים מקומיים כמו היווצרותם של בולענים והעלמות פוספטים ושאר יסודות טבע מהאזור.

פרויקט אחד היה לעשות חקלאות במשטחים צפים מעל ים המלח כדי לנצל את האידוי של המים (שהוא בלי המלח) לגידולים. חוות גידול לירקות שאפשר לגדל באידוי.

אנחנו גאים בתלמידים ובמדריכים שהגיעו לתוצאות המרשימות ההללו, עלו והצליחו!

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics