תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

ערב השקה לספר "בדרך עץ החיים": איך נפתחים שבילים אל ספר הזוהר?

בערב ההשקה לספרם דיברו ד"ר מלילה הלנר אשד וד"ר עמרי שאשא על הרלוונטיות של ספר הזוהר לחיים החברתיים, הפוליטיים והרוחניים היום, ועל איך כותבים מבוא ליצירה קאנונית ומורכבת כמו הזוהר

11

"הַכֹּל מִתְפָּרֵק,
וְהַחֲלָקִים יָפִים יוֹתֵר
מִן הַשָּׁלֵם".

במילים האלה, של סמי שלום שטרית נפתח הערב לכבוד הספר החדש של ד"ר מלילה הלנר-אשד וד"ר עמרי שאשא, "בדרך עץ החיים: שערים לספר הזוהר". ביום רביעי בערב התכנסו במכון הרטמן כ-150 איש ואישה לדבר על ספר הזוהר ועל הזוהר שבחיים ולחגוג את צאתו של הספר החדש הסולל שבילים את הזוהר. 

הסופר וחוקר הספרות דרור בורשטיין דיבר על הניסיון של ספר הזוהר "לשמור על העולם זוהר". הוא תיאר איך טיול רגלי שגרתי של אדם תל אביבי – לקפוץ לראות את הים ולקנות בצל לביתו – יכול להפוך בעזרת ספר הזוהר למסע מלא פלא ומסתורין.

הלנר אשד ושאשא שוחחו עם רות קרא איוונוב קניאל על האורות הצללים של ספר הזוהר ומה הוא מעניק לחיינו; על הרלוונטיות שלו לחיים החברתיים, הפוליטיים והרוחניים של ימינו; ועל החוויה של כתיבת מבוא ליצירה קאנונית ומורכבת כמו הזוהר, ועוד בזוג.

בערב השתתפו אברהם יצחק (ארתור) גרין, ביטי רואי, יהודה ליבס, שפרה אסולין, אלכסנדרה מנדלבום קופייב, שהקריאו ודיברו על קטעים מן הזוהר המובאים בספר החדש.

מוזמנים ומוזמנות לצפות בערב המלא.

מחשבה יהודית מרתקת אותך? דואג לעתידה היהודי-דמוקרטי של ישראל? מתעניינת ביהדות שרלוונטית עבורך?

מלאו את פרטיכם וקבלו את הניוזלטר שלנו

עוד בנושא
הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics